ליברמן: "טורקיה בחרה צד, הההלקאה העצמית שלנו לא סבירה"

שר החוץ בגלי צה"ל: "אי אפשר לנהל מדינה ע"י ועדות חקירה - אנו על קרקע יציבה ובטוחה" ■ "הקולות מארדואן פחות מעניינים - דני איילון הוא מהמסבירים הטובים שלנו, אבל לא נשכנע את ממשלת טורקיה"

"אין לנו מה להסתיר ויש לנו עניין להראות שהיתה התארגנות מחבלים וקבוצת טרור במשט לעזה. צריך לשים הכל על השולחן וגם לשאול מה החלק של ממשלת טורקיה בעניין הזה", כך אמר היום (א') אביגדור ליברמן בראיון בגלי צה"ל.

שר החוץ התייחס לדרישת מזכ"ל האו"ם לקיים ועדת חקירה בינלאומית על אירועי המשט, ואמר כי "אי אפשר לנהל מדינה ע"י ועדות חקירה. אנחנו בודקים את עצמנו ויש לנו מספיק כלים לכך. אנחנו על קרקע יציבה ובטוחה וזו פררוגטיבה שלנו לשמור בידינו את הכלים לבדיקה עצמית ואין לנו בעיה שיהיו משקיפים בינלאומיים", אמר.

לגבי הסרת הסגר על עזה, ליברמן אמר כי הוא "מוכן לפתוח מעברי גבול יבשתיים, בתנאי שנציגי הצלב האדום יקבלו גישה לגלעד שליט - אי אפשר סתם ככה לפתוח את הסגר, והשינוי חייב להיות פונקציה של שינוי בשטח".

ליברמן התייחס גם לקולות מראש ממשלת טורקיה ארדואן נגד ישראל, ואמר כי זה הרבה פחות מעניין אותו. "יותר חשוב שנשמור על חוסן ואחדות לאומית ולא נתרגם פעולות צבאיות לתככים פוליטיים, צריך להתעלות מעל הרצון לשבת על כסא של מיניסטר - זה מקומם אותי שיש גורמים באופוזיציה שמנסים להפוך את הפעילות למחלוקת פוליטית ולניגוח בין מפלגות".

לגבי מאמצי ההסברה הישראלית, ליברמן אמר כי ביום הראשון אחרי הפעולה של צה"ל היו הרבה הופעות של בכירים שפתחו במאמצי הסברה. "כולם מנסים להאשים ולגנות את ישראל, ואנחנו צריכים לשמור על אחדות פנימית, והייתי מצפה מהאופוזיציה לתת גיבוי לצבא שלנו, ולמדיניות שנכפתה על הממשלה".

לגבי האמנים שמבטלים הופעותיהם בישראל בגלל פעולות צה"ל ליברמן אמר כי "זה מצב לא פשוט אבל לא צריך לקחת את זה כטרגדיה לאומית. אני לא רוצה לזלזל בהאשמות העולמיות נגד ישראל, אבל זה שנתחיל להתקוטט בינינו זה לא יפתור את המצב".

ליברמן נשאל האם דני איילון, סגן שר החוץ, היה האיש המתאים למאמצי ההסברה, לאור ההיסטוריה הלא-נעימה שלו עם השגריר הטורקי, ואמר כי "דני איילון דיבר מצויין, הוא אחד מהמסבירים הטובים שלנו. אנחנו לא נשכנע את ממשלת טורקיה, היא עשתה את הבחירה האסטרטגית שלה כבר לפני שנים לקבור את כל המורשת הישראלית ולייצר פרובוקציות - כל ההלקאה העצמית הזו שלנו היא בלתי סבירה", אמר ליברמן.