"משאבי הטבע שייכים לעם והוא צריך להרוויח מתגליות הגז"

יובל שטייניץ הסביר ב"תוכנית חסכון" בערוץ 2 למה הוא רוצה להעלות את התמלוגים שתקבל המדינה על התגליות ■ "הטיעון שהמדינה נהגה ברשלנות במשך 60 שנה ולכן היא מחוייבת להמשיך לנהוג ברשלנות - לא מקובל עליי"

שר האוצר, יובל שטייניץ הסביר הערב (א') בתוכנית "תוכנית חסכון" בערוץ 2 למה הוא רוצה להעלות את התמלוגים שתקבל המדינה על תגליות הגז. התמלוגים עומדים עד כה על 12.5%, אך האוצר מבקש להעלותם, מה שמעורר התנגדות עזה בקרב החברות השותפות בתגליות הגדולות שנתגלו בחופי ישראל.

שטייניץ: "הייתי שמח אם אחוזי התגמולים היו גבוהים יותר, כבר בספטמבר התחלתי לבדוק את הנתונים וגיליתי לתדהמתי כי החוק לא שונה מאז 1952 וכי סך המסים שמקבלת המדינה בישראל על משאבי טבע נמוכים משאר מדינות המערב".

לדבריו, "תגליות הגז הן אירוע מאקרו כלכלי שיכול לסייע למפעל הציוני, מי שהשקיע צריך להרוויח, אבל עם ישראל צריך להנות מהתגליות. משאבי הטבע שייכים לעם ישראל, לילדינו ולנכדינו, והעם הוא שצריך להרוויח מהתגליות.

"הקמתי את וועדת שישינסקי, הודעתי בסופ"ש לנובל אנרג'י שאני דוחה את הבקשות לצמצם את מנדט הוועדה. היא תבחן את שיעור המיסים גם בהשוואה לזירה הבינ"ל".

"הטיעון שאומר שאם ישראל נהגה עד כה בשלומיאליות וברשלנות, היא צריכה להמשיך ולנהוג כך - לא מקובלת עליי. כלכלת ישראל ומדינת ישראל ואזרחיה צריכים לקבל את החלק שמגיע להם. אנחנו נתקן את העיוות ההיסטורי למרות הלחצים מבחוץ ומפנים"

על המשבר העולמי בשווקי העולם אמר שטייניץ: "המשבר עדיין לא משפיע עלינו לפחות לא באופן מאז'ורי, לאחר התלבטות ארוכה החלטנו להוריד את תחזיות הצמיחה למשק לשנתיים הקרובות. התחזיות עדיין יותר גבוהות בהרבה מהתחזיות במדינות המערב".