נטייה לעליות בנעילה בבורסה; גבעות צנחה 8% במחזור ענק

המעו"ף טיפס 0.3% ■ הירידות בשוקי העולם נמחקו במהלך היום ■ הצלחה בניסוי כלל ביוטכנולוגיה ■ קבוצת עזריאלי התחילה להיסחר היום ■ גבעות פרסמה דיווח נוסף על מבחני ההפקה ב"מגד 5"

בורסת תל אביב ננעלה היום (ב') בנטייה לעליות שערים לאחר פתיחת מסחר שלילית. המדדים שפתחו בירידות בצל הסנטימנט שלילי שאפף את שוקי אסיה בפתיחת היום, התעודדו משיפור מגמת הירידה באירופה ומהיפוך מגמת החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט מירידה לעלייה. מחזור המסחר הסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

מניות הגז והנפט המשיכו להרתיח את דמם של המשקיעים. גבעות , אשר עתידה להיכנס למדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב ב-15 ביוני, עדכנה את המשקיעים היום כי פעולת ההמרצה בשיטת ה-frac בוצעה במקטע מספר 1 ולאחר ביצועה, החליט השותף הכללי בשותפות שלא לבצע בשלב זה מבחן זרימה נוסף במקטע 1. בסיום הדיווח, מעדכנת השותפות כי כמות חביות הנפט שזרמו טבעית, ללא שימוש באמצעי המרצה, במבחן שנערך טרם ביצוע ה-frac במקצע 1 עמדה על 593 חביות במשך 98 שעות בין ה-27 במאי ל-2 ביוני.

מודיעין מתכוונת לגייס מחר כ-108 מיליון שקל בהנפקת מניות ואופציות - דילול מאוד משמעותי לבעלי יחידות ההשתתפות הקיימים. מודיעין תנפיק עד 4 מיליארד יחידות השתתפות ביחד עם כמות זהה של אופציות סדרה 6 ו-7. ניירות הערך יוצעו לציבור בדרך של 400,000 אגדים במחיר מינימלי של 270 שקלים, הכוללים כל אחד: 10,000 יח' השתתפות, 10,000 אופציות סדרה 6 ו-10,000 אופציות מסדרה 7. בעלי השליטה במודיעין, אידיבי וצחי סולטן, הודיעו כי בכוונתם לרכוש במסגרת המכרז מניות ואופציות בסכומים שלא יפחתו מ-36 מיליון שקל ו-3 מיליון שקל, בהתאמה.

שותפויות הגז, השותפות לנובל אנרג'י במבנה 'לויתן', דלק קידוחים , אבנר ורציו , ממשיכות לרכז תשומת לב רבה. אמש הסביר שר האוצר יובל שטייניץ בערוץ 2 למה הוא רוצה להעלות את התמלוגים שתקבל המדינה על תגליות הגז. התמלוגים עומדים עד כה על 12.5%, אך האוצר מבקש להעלותם, מה שמעורר התנגדות עזה בקרב החברות השותפות בתגליות הגדולות שנתגלו בחופי ישראל. שטייניץ אמר כי "תגליות הגז הן אירוע מאקרו כלכלי שיכול לסייע למפעל הציוני, מי שהשקיע צריך להרוויח, אבל עם ישראל צריך להנות מהתגליות. משאבי הטבע שייכים לעם ישראל, לילדינו ולנכדינו, והעם הוא שצריך להרוויח מהתגליות".

קבוצת עזריאלי התחילה להיסחר היום בבורסה

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה הבוקר לבורסה כי מדיוונד, חברה המוחזקת על ידה בשיעור של 55%, קיבלה את ניתוח התוצאות המלאות והסופיות של ניסוי Phase 3 במוצר המוביל שלה - Debrase - להטרייה של כוויות מדרגה שנייה ושלישית.

מזור טכנולוגיות דיווחה היום על מכירה ראשונה בארה"ב של המערכת הרובוטית לניתוחי עמוד שדרה, ה-Spine Assist, לבית חולים בטקסס. בנוסף, התחייב בית החולים לחוזה שירות לארבע שנים נוספות. התקנת המערכת בבית החולים צפויה להתבצע בתחילת חודש יוני והמכירה צפויה להיכלל בדו"חות החברה של הרבעון השני של 2010.

החברה לישראל הודיעה אמש לבורסה כי חברת צים התקשרה במזכר הבנות למכירת זכויותיה בחברה זרה לתאגיד זר בלתי קשור. על פי מזכר ההבנות הבלתי מחייב שנחתם בין הצדדים, תמכור צים את זכויותיה בחברה הזרה העוסקת בפעילות הנלווית לספנות אך אינה מחזיקה באניות בתמורה לסך הנאמד בטווח שבין 130-170 מיליון דולר.

קבוצת עזריאלי החלה הבוקר להיסחר היום בבורסה לאחר שהשלימה את המכרז הציבורי בסוף השבוע האחרון.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]