הזהב טיפס 0.4% וננעל בשיא של כל הזמנים

השיא הקודם נקבע ב-12 במאי השנה, אז ננעל החוזה במחיר של 1,243.1 דולר לאונקיה ■ יו"ר ה'פד' ברננקי: "הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה"

בצל הפחד שאופף את שוקי המניות ברחבי העולם, שבר הערב החוזה העתידי על הזהב את שיא המחיר של כל הזמנים. החוזה העתידי לפקיעה באוגוסט סיים בעלייה של 0.4% או 4.8 דולר ל-1,245.6 דולר. נזכיר כי השיא הקודם נקבע ב-12 במאי השנה, אז ננעל החוזה במחיר של 1,243.1 דולר לאונקיה.

"אנחנו רואים אנשים קונים זהב לשם הביטחון", ציין הערב פרנק לש (Frank Lesh), ברוקר ואנליסט ב-FuturePath Trading בשיקגו. "כל כמה זמן אנחנו שומעים על עוד צרות ועוד חובות של מדינה אחרת באירופה. זה בהחלט משפיע", הוסיף לש.

"כל מכירות של החוזים על הזהב צפויים לפגוש עוד ועוד קונים" אמר ווין אטוול (Wayne Atwell) מ-Casimir Capital בניו יורק. "בחיי לא ראיתי את הזהב כל כך חזק, ויש מאחורי מעל עשורים של מסחר במתכות", הוסיף אטוול.

המסחר בניו יורק מתאפיין, נכון לשעת נעילת החוזה על הזהב, במגמה מעורבת במסחר תנודתי. מוקדם יותר היום התבטא יו"ר ה'פד' בן ברננקי ואמר כי "הניחוש הטוב ביותר שלי הוא שההתאוששות של המשק האמריקני תימשך ולא תהיה לנו תחתית כפולה" אבל, הוסיף ברננקי "ההרגשה לא תהיה נפלאה, שכן יש קשיים לא מעטים בדרך וגם שיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה במשך תקופה ארוכה". כשנשאל מתי ה'פד' יתחיל להעלות את שיעור הריבית ענה ברננקי בקצרה: "מתישהו בעתיד". אבל, "הפד לא יוכל להמתין עד ששוק העבודה יתאושש לגמרי לפני שיתחיל בהידוק מוניטארי".

[לטבלת חוזים עתידיים]