בקשה לייצוגית ב-1.8 מיליון שקל נגד אורנג': "עיגלה" חשבונות

התובעים טוענים כי החברה טעתה באופן שיטתי בחישוב האגורות בחשבונות לקוחותיה ■ סכום התביעה מתייחס ללקוחות פרטנר בתקופה שמ-1.3.09 ואילך המשוחחים 50 דקות בחודש לפחות

לבית משפט השלום בפתח-תקווה הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת פרטנר בטענה לחישוב שגוי של החשבונות.

המבקשת היא חברת אי.אר.אמ טכנולוגיות בע"מ, באמצעות עו"ד אסף שילה. סכום התביעה הייצוגית עומד על כ-1.8 מיליון שקל, ומתייחס ללקוחות פרטנר בתקופה שמ-1.3.09 ואילך המשוחחים 50 דקות בחודש לפחות.

לטענת התובעת, פרטנר מתמידה בשגיאה "תמוהה" בחשבונות לקוחותיה. מדובר בשגיאה חשבונית בסיסית, לפיה מכפלת מספר השניות שדיבר הלקוח בתעריף לשנייה מחושבת לפי הטענה באופן שגוי ולרעת הלקוחות, כך שבכל חשבון מחויב הלקוח במספר אגורות עודף.

בחשבונית לדוגמה שמציגה התובעת, לשעבר לקוחה של אורנג', מובאת הסבר לטענה: בחשבונית מצוין כי התעריף לדקת שיחה הוא 0.39 שקל (ללא מע"מ), לפיכך התעריף לשנייה הוא 0.0065 שקל. במכפלת השניות ששוחח המנוי בחודש האמור, מדובר במשך של 12,370 שניות (3 שעות וחצי בקרוב).

בטור המסכם את החיובים עולה הטעות: הסכום הכולל במכפלה כפי שמצוין על גבי החשבונית הוא 80.43 שקל, בעוד שבחישוב עצמאי של המכפלה התוצאה נמוכה ב-2.5 אגורות.

הטעות הזו, כך נטען, חוזרת באופן שיטתי בכל החשבוניות שהציג התובע ממארס 2009. לטענת התובעת, הטעות משותפת לכלל לקוחות פרטנר המדברים 50 דקות בחודש לפחות, לאחר שבדקה 140 חשבוניות של לקוחות שונים, ובכולן כאמור חזרה הטעות.

קבוצת הלקוחות הרלוונטיים לתביעה מוגדרת כמי שהיו מנויי פרטנר (פרטיים ועסקיים) מ-1.3.09 וחשבונותיהם כללו משכי שיחה של 50 דקות לפחות. ההערכות הן שכל לקוח נפגע בממוצע ב-4.5 אגורות בחודש, ומכאן החישוב לסכום התביעה הכולל - 1.8 מיליון שקל.