אתר Flix ישיק מיזם לקידום יוצרי סדרות באינטרנט

המיזם הוא מעין קרן לתכני אינטרנט, שתציע תמיכה מלאה ליוצרים צעירים המבקשים ליצור תוכן מקורי שאינו יכול לחיות בפלטפורמה אחרת מלבד האינטרנט ■ המיזם כולל שיתוף-פעולה עם פרויקט "המעבדה" של ערוץ ביפ ואתר mako

אתר וידיאו הגולשים Flix מבית פורטל תפוז ישיק מחר (ה') מיזם אינטרנט חדש - "תוכנית פיתוח ליוצרי סדרות באינטרנט". המיזם הוא מעין קרן לתכני אינטרנט, שתציע תמיכה מלאה ליוצרים צעירים המבקשים ליצור תוכן מקורי שאינו יכול לחיות בפלטפורמה אחרת מלבד האינטרנט.

בשלב הראשון יציע Flix פגישות ייעוץ עם צוות המומחים הקריאטיבי של האתר, אשר יתקיימו במשרדי האתר אחת לשבוע. הפגישות הללו יסייעו ליוצרים בפיתוח הרעיון, התאמתו למדיום האינטרנטי וכן התאמה ושידוך בין היוצר למפרסם הנכון.

בנוסף, יוצרים אשר יימצאו כמתאימים להשקעה על-ידי צוות האתר, יזכו לשלל עזרים - החל מכוח-אדם מקצועי, כגון צלמים, עורכים, אנשי סאונד והפקה, וכלה בהשאלת ציוד מלא לצילום, כגון אולפנים מאובזרים, תאורה וסאונד.

כמו כן, היוצרים שיימצאו מתאימים יקבלו מ-Flix הקצאת תקציב לסדרה, אשר תותאם למידות הרווח הגלומות בה, כמות התוכן, חסות אפשרית של פרסומות ואופציית ייצוג סלולרי לסדרה. הצוות אף ייבחן רכישת תכנים מקוריים קיימים שטרם שודרו בפלטפורמות בולטות.

בכל הנוגע לתכנים קומיים, המיזם כולל גם שיתוף-פעולה עם פרויקט "המעבדה" של ערוץ ביפ ואתר האינטרנט של זכיינית ערוץ 2 קשת - mako, במטרה לתת אפשרויות להכוונה מקצועית, עזרה בהפקה, חשיפה אינטרנטית ואף שידור טלוויזיוני בערוץ ביפ.

מחובר להוויה הישראלית

לדברי נדב סעדיה, מנהל אתר Flix, "ל-Flix יש ניסיון של 4 שנים בתוכן וידיאו אינטרנטי ובהפקות לאינטרנט, ומטרת התוכנית היא לחלוק את הידע והניסיון עם יוצרים שמעוניינים להפיק תוכניות וסדרות לאינטרנט, ובמקרים מסוימים גם להשקיע בהפקות ובתכנים".

לדבריו, "מדובר באתר ישראלי שמחובר להוויה הישראלית וליוצרים הישראלים. התוכנית החדשה תחזק את הקשר של Flix עם היוצרים הישראלים ששואפים להוציא את הרעיונות שלהם לפועל. היו כבר מקרים רבים שיוצרים ישראלים התגלו לראשונה ב-Flix והגיעו משם לטלוויזיה".

לדברי האתר, Flix מושך אליו כמיליון גולשים שונים בחודש, אשר צופים בכ-15 מיליון סרטונים מדי חודש. לצד תוכן גולשים שמופיע באתר מוצעים בו גם תכנים טלוויזיוניים ומערכתיים, קליפים והפקות אינטרנט מקוריות.

במהלך שנת 2009 הועברו על-ידי Flix מעל ל-100 אלף שקל במלגות לימוד וציוד ליוצרים שפועלים באתר, לצד הפקת 6 סדרות במימון מלא, בהן הסדרות הבולטות כגון "מטומטמות", "ניצה ולחם", "מקפיציצים" ועוד.