בעל דוכן בטיילת באילת שהעלים 400 אלף שקל: "החשבוניות אבדו"

מס הכנסה פשט על בתי עסק באילת וגבה כ-1.5 מיליון שקל מחייבי מס באזור ■ בביקורת שנערכה בגן-ילדים התברר כי הגננת לא רשמה תקבולים של צ'קים דחויים בסך של 92 אלף שקל

מס הכנסה פשט אתמול (ג') על בתי עסק באילת וגבה כ-1.5 מיליון שקל מחייבי מס באזור. ב-22% מהביקורות נמצאו אי-רישום תקבולים וליקויים מהותיים בניהול ספרים, כאשר 5 בעלי עסקים הועברו לחקירה.

חוקרי מס הכנסה פשטו גם על הדוכנים המפורסמים באזור הטיילת בעיר, כאשר באחד הדוכנים למכירת ביגוד והנעלה התברר כי בעל הדוכן העלים קניות. הוא נחקר על-ידי חוקרי מס הכנסה והודה בהשמטת קניות בסך 400 אלף שקל - וטען להגנתו כי "החשבוניות אבדו".

החוקרים פשטו גם על מועדון לילה בעיר ומצאו אי-רישום תקבולים בסך 4,200 שקל. ביומיים האחרונים ביצעו החוקרים 155 ביקורות באילת, והמבצע נמשך.

בביקורת שנערכה בגן-ילדים התברר כי הגננת לא רשמה תקבולים של צ'קים דחויים בסך של 92 אלף שקל. כך גם רופא שיניים שנתפס באי-רישום תקבולים בסך 6,000 שקל.

בביקורת אחרת שנערכה בבית מאפה התגאה הבעלים כי הוא ידע על הביקורות - ואף על-פי כן המבקרים מצאו אצלו אי-רישום תקבולים.

"נוכחות המבקרים בשטח נועדה להגביר את ההרתעה ולשפר את רמת הציות לדיני המס", אמר פקיד שומה אילת, שלומי מרק. "הביקורות נערכו בהתאם לתכנון מוקדם ונבחרו, בין השאר, עסקים להם נרשמו ליקויים בעבר, עסקים לגביהם היה מידע לכאורה על העלמות מס, ובחלק מהעסקים אף נערכו קניות ביקורת מקדימות".