לרכוב על הגל: BizMe2 רוצה להיות גוגל של התערוכות

ענף הכנסים מגלגל מיליארדי דולרים, וכ-120 מיליון איש מבקרים בתערוכות בעולם מדי שנה ■ BizMe2 רוצה לרכז את כל המידע הרלוונטי שאנשי עסקים דרושים לו מכנסים ומתערוכות, שהם מבקרים בהם ברחבי העולם

ענף הכנסים מגלגל מיליארדי דולרים, וכ-120 מיליון איש מבקרים בתערוכות בעולם מדי שנה. סביב התערוכות הללו חיות תעשיות רבות, כגון ענף התעופה והתיירות, אבך אנשי היי-טק ותעשייה, שנוסעים לבקר בתערוכות הללו, נאלצים להתמודד עם הרבה מאוד בעיות לוגיסטיות הלוקחות מהן זמן יקר.

הסטארט-אפ הישראלי BizMe2, שהוקם בסוף 2009 על ידי יאיר מרגולין (שהגה את הרעיון) ובועז יהודה (יו"ר החברה), מציע פלטפורמה המיועדת לאנשי עסקים ועובדים שמרבים לנסוע לתערוכות וכנסים בעולם, במטרה לרכז עבורם את כל המידע הרלוונטי שהם דרושים לו. "אנחנו מציעים מעין רשת חברתית, המתבססת על עולם התוכן של תערוכות, ושנותנת מענה לצרכים שהמשתתפים זקוקים לו - לפני, בזמן ואחרי התערוכה", מסביר מרגולין.

באתר יש אינפורמציה על יותר מ-20 אלף תערוכות, כשמערכת האתר עושה אגריגציה ממספר גדול של מקורות במטרה לספק מידע ממוקד ומקיף על האירועים. בנוסף, האתר מציע גם שירותי תיירות המתממשקים למקום הכנס, כגון בתי מלון ותחבורה.

"אנשי עסקים מחפשים אחר דרכים לחסוך בזמן ובכסף, והמידע שאנחנו מציעים להם מאפשר לעשות בדיוק את זה", מוסיף מרגולין. לדבריו, לחברה יש כבר שיתופי פעולה עם חברות מובילות בתחום, כגון אתר התיירות Kayak. ברוח המדיה החברתית, גם האתר מציע פיצ'רים של רשת חברתית, כגון האפשרות להירשם באמצעות פייסבוק קונקט ולהזמין חברים לאירוע, לראות אילו אנשים מגיעים לכנס מסוים ולתאם פגישות עם משתתפים אחרים.

האתר עלה לאוויר לפני כחודשיים ולדברי מרגולין, מדי יום נרשמות מאות כניסות לאתר מרחבי העולם. עד כה גייסה החברה כמה מאות אלפי דולרים ממשקיעים פרטיים בישראל שאת שמם מעדיף מרגולין שלא לחשוף, וכעת נמצאת החברה בסבב גיוס נוסף על מנת לגייס עד למיליון דולר. הן מרגולין והן יהודה הם אנשים מוכרים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. יהודה היה מנכ"ל סאן ישראל במשך שש שנים, ואילו מרגולין הוא יזם ותיק, שבין היתר היה בין מקימי PeerApp ו-PeerTV.

* מה המודל העסקי?

"לצד מערכת באנרים שמאפשרת לפרסם תערוכות עתידיות, אנחנו מתכננים להציע כלי פרסום ושיתופי פעולה שיתבססו על הפיצ'רים של המערכת". כך, מסביר מרגולין, חברות שמציגות בתערוכה יוכלו לקדם את התכנים שלהן בתשלום, כגון פרזנטציות, סרטונים ותמונות, פרסום אירועים קשורים או מוצרים נוספים של החברה, ואף להקים אתרים ייעודיים לכנסים נוספים, על בסיס הפלטפורמה של BizMe2. כעת, יש לציין, מוצעים כל הפיצ'רים הללו בחינם.

מרגולין מציין כי המטרה של החברה היא "להיות הגוגל של התערוכות", ו"להציע קורת גג אחת לכל המידע הרלוונטי בעולם הכנסים". החברה אף מתכננת בעתיד הקרוב להשיק אפליקציות סלולר שיאפשרו לעדכן את הפלטפורמה בזמן אמת.