המלאים הסיטונאים בארה"ב עלו בקצב מתון מהצפוי - 0.4%

הצפי עמד על עלייה של 0.7% ■ מאוחר יותר היום יפורסם ספר הבז' של ה'פד' ■ יו"ר ה'פד' ברננקי: "הכלכלה האמריקנית חזקה מספיק על מנת לעמוד בצימצום פיסקאלי הצפוי"

ביום חיובי בוול סטריט, פורסמו לפני זמן קצר נתוני המלאים הסיטונאיים לחודש אפריל, אשר רשמו עלייה מתונה מהצפוי של 0.4% לעומת 0.7% כפי שחזו הכלכלנים. בחודש מארס עלו המלאים ב-0.4% (תוקן במסגרת הדיווח הנוכחי ל-0.7%).

לקראת סוף יום המסחר יפורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. הנתונים צפויים לשפוך אור על ההתקדמות בתהליך ההתאוששות בארה"ב, והתגובה הכלכלית בארה"ב למשברי החוב האירופאים. הספר גם מאותת למשקיעים על המדיניות המוניטרית הצפויה בארה"ב.

בד בבד עם פרסום הנתונים, העיד יו"ר ה'פד' בן ברננקי בפני ועדת התקציב בסנאט ואמר כי "הכלכלה האמריקנית חזקה מספיק על מנת לעמוד בצימצום פיסקאלי הצפוי". ברננקי הוסיף כי "למרות שהתמיכה בצמיחה הכלכלית מהמדיניות הפיסקאלית צפויה להיעלם בשנים הבאות, הנתונים שמתקבלים מעידים על עלייה בצריכה הפרטית אשר תוכל להביא להמשך ההתאוששות בפעילות הכלכלית".

ברננקי אמר גם כי "עדיין ישנן "מגבלות משמעותיות" על הכלכלה. במבט אל העתיד, לאחר ניטרול כל רעשי הרקע, ענף הנדל"ן למגורים התייצב במידה קטנה מאז אמצע שנת 2009". בהקשר לשוק העבודה ציין ברננקי כי "ייקח לכלכלה עוד פרק זמן משמעותי על מנת לחדש את 8.5 מיליון המישרות שאבדו במהלך המשבר".