ללכת על הקצה: 4 מניות עם פוטנציאל למשקיעים אוהבי סיכונים

השקעות סולידיות שמניבות תשואה זעומה גורמות לכם לפהק? קבלו 3 מניות מהבורסה בת"א ועוד אחת מוול סטריט שעשויות לעניין אתכם ולעורר את דפיקות הלב ■ לא לבעלי לב חלש

1. פריורטק

ממליץ: שגיא פרידמן, ראש צוות המחקר של מנורה מבטחים פיננסים

חברת פריורטק היא חברת החזקות קטנה שמתמקדת בתחום השבבים, ובבעלותה החזקת שליטה בחברות קמטק ו-PCB, ומחצית מהשליטה בחברת ACCESS - חברה צעירה ומבטיחה שאינה ציבורית.

קמטק היא החברה העיקרית בפרוטפוליו של פריורטק. היא מייצרת ציוד בדיקה מתקדם לתעשיית השבבים, ונמצאת בצמיחה משמעותית ברבעונים האחרונים. להערכתנו, ההשקעה הזאת מעניינת מאוד כעת, כשחברות השבבים העולמיות מגדילות את תפוקת הייצור ונדרשות לציוד בדיקה.

הפוטנציאל העיקרי והחבוי בפריורטק נמצא להערכתנו בפעילותה של ACCESS, שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מצעים לרכיבים אלקטרוניים. מצע הוא הבסיס לרכיב האלקטרוני והמקשר בין השבב ושאר רכיבי הכרטיס, ויתרונה הטכנולוגי של החברה מצוי באיכות המצע והיכולת לאפשר העברת מידע מהירה ואמינה יותר.

החברה התחילה לייצר בסין לפני מספר רבעונים, כשהכנסותיה גדלות באופן משמעותי ועקבי, כך שבסוף 2010 היא מתכננת להגיע לקצב מכירות של כ-50 מיליון דולר.

מודל התמחור מראה כי ההחזקה בפריורטק מעניקה למשקיע חבילה אטרקטיבית הכוללת חשיפה מוזלת לקמטק - חברה בתנופה עסקית בשוק שצומח במהירות - והחזקה לא מתומחרת ב-ACCESS שהיא כאמור בעלת פוטנציאל גדול להצלחה.

2. טאואר

ממליץ: מורן נחשוני, אנליסט במחלקת מאקרו ואסטרטגיה באקסלנס נשואה

המשקיעים במניית טאואר ידעו עליות ומורדות לא מעטות במרוצת השנים, מהסוג שהיה גורם לחולה לב להחזיר את נשמתו לבורא. טאואר הוקמה ב-1993 וסיפקה יותר מעשור של אכזבות למשקיעיה. החברה לא הצליחה להציג רווחיות, ונטל החוב הכבד שלה העיק עליה עד כדי איום על קיומה.

גם תעשיית המוליכים למחצה, בה פועלת טאואר, היא מחזורית מאוד, מה שהופך אותה לתעשייה ברמת סיכון גבוהה ביותר. עם זאת, החברה מציגה מהפך אמיתי בשנים האחרונות, לאור ביצוע מהלכים של החלפת המנכ"ל, התייעלות תפעולית, המרת חוב למניות ומיזוג מוצלח עם חברת ג'אז.

על פי ההערכות, צעדים אלו ורוח גבית מצד תעשיית השבבים יביאו את טאואר להציג רווח נקי. על החברה עדיין רובצת רמת חוב לנכסים גבוהה מאוד (פי 7), וכן סכנה להמשך דילול של בעלי המניות הקיימים על ידי המרה נוספת של חוב למניות. למעשה, כמות המניות הצפה עשויה להיות מוכפלת לאחר שימירו הבנקים את החוב של טאואר למניות.

ראסל אלוואנגר, המנכ"ל המוערך של החברה אשר מועמד לפרס המנכ"ל המצטיין בחדשנות טכנולוגית של TechAmerica, התבטא בתקופה האחרונה על אפשרות לביצוע של רכישה קונקרטית נוספת אשר תשפר את יכולות היצור שלה במידה משמעותית, בנוסף להרחבת הייצור במפעלים הקיימים. לצורך כך גייסה החברה הון מקרן יורקוויל האמריקנית בתמורה למניות החברה, אשר מחזק את חוסנה הפיננסי.

3. לאס וגאס סנדס

ממליץ: רו"ח ערן קלינסקי, אנליסט באפסילון

מי שמעוניין להמר על ההתאוששות הכלכלה העולמית, בדגש על ארה"ב והמזרח הרחוק, יכול למצוא עניין בחברת ההימורים לאס וגאס סנדס. בבעלות החברה, שנשלטת על ידי שלדון אדלסון, מלונות הימורים יוקרתיים, בעיקר בלאס וגאס ובמקאו שבסין.

המשבר פגע בצורה קשה בחברה שהתקשתה לעמוד בהתחייבויותיה והמניה הגיבה בהתאם, וצללה ממחיר של כ-140 דולר לשפל של פחות מ-2 דולר למניה. בשנה שעברה החברה גייסה הון ושיפרה את מבנה המאזן שלה, למרות שנותרה ממונפת, עם יחס חוב להון של כ-60%. כיום התוצאות שלה הן במגמת שיפור, והיא פועלת להקטין את רמות החוב.

החברה צופה עלייה בתפוסה ובמחירי החדרים במלונותיה, כאשר בתי הקזינו שלה במקאו נחשבים למנוע הצמיחה העיקרי, כיעד ההימורים היחיד בסין הצומחת. לאחרונה פתחה החברה גם מלון פאר בסינגפור. התחזיות הן שאסיה תהפוך לבירת ההימורים העולמית, כאשר התיאבון להימורים שם רק הולך וגדל.

החברה נסחרת במכפיל EBITDA עתידי של כ-11, ובמידה שההתאוששות הכלכלית תימשך היא צפויה להניב לחובבי הסיכון תשואה גבוהה במיוחד.

4. אינטקפארמה

ממליץ: שמוליק קשת, מנהל תחום מניות בכלל פיננסים

מניית אינטקפארמה נמנית על מדד הביומד שהושק לאחרונה בבורסה בת"א. החברה הונפקה לראשונה בפברואר השנה וגייסה 35 מיליון שקל במניות, והיא נסחרת לפי שווי של כ-150 מיליון שקל.

תחום עיסוקה של אינטקפארמה הוא השבחת תרופות קיימות באמצעות פטנט ייחודי אותו פיתחה בדמות "גלולת האקורדיון". המטרה של פיתוח זה היא לגרום להשהייה ממושכת ומבוקרת של החומר הכימי שמכילה הגלולה בקיבה של החולה ועל ידי כך לגרום להפחתה משמעותית של תופעות הלוואי, ולשיפור ביעילותה.

פיתוח זה מהווה פלטפורמה להשבחה של מגוון תרופות ומספק לחברות התרופות הגדולות בעולם אופציה להאריך את חיי הפטנט של תרופות המקור על ידי המרתן לתרופות חדשות וטובות יותר. אופציה כזאת, מיותר לציין, שווה לחברות הללו מיליארדים רבים של דולרים.

החברה עומדת לפני השלמת הניסויים בפאזה השנייה בשתי תרופות בלוקבאסטר ספציפיות: לבדופה, התרופה הנפוצה ביותר לטיפול בפרקינסון, וזלפון, לטיפול בהפרעות שינה. בשתיהן היא הוכיחה שיפור משמעותי ביותר בפרמטרים של יעילות התרופה.

הצפי לטווח הקרוב ועל פי המודל העסקי הוא שעם סיום הניסויים הנוכחיים, כבר במהלך השנה הקרובה, תגיע החברה לחתימה על הסכמי מסחור משמעותיים עם חברות פרמצבטיקה בינלאומיות גדולות.