דן מרגלית: סגרתי את חשבון הבנק שלי בגלל שכרו של יונס

מרגלית: חסכתי בחשבון הבנק במשך 41 שנים והחסכונות לא הגיעו לכדי חודש אחד של עלות הכנסתו של המנכ"ל יונס

העיתונאי דן מרגלית טוען כי הוא סגר את חשבון הבנק שלו בבנק מזרחי טפחות במחאה על השכר העתק שמשך מנכ"ל הבנק אלי יונס. חברת הכנסת שלי יחימוביץ', הנחשבת למובילת המאבק בשכר הבכירים המופרז, פרסמה את הדברים בבלוג שלה. מרגלית מצטרף בכך לאורי אורלב, בנו של חה"כ זבולון אורלב, שנקט בצעד דומה.

יחימוביץ' פרסמה בבלוג שלה דברים שכתב מרגלית במאמר ב"ישראל היום": "בתוכנית 'מועצת החכמים' התחייבתי בפומבי כי אם מנהלי מזרחי טפחות לא ישנו את אורחותיהם אוציא את חשבוני הדל מהבנק... כמעט זנחתי את ההתחייבות עד שהתברר כי במסגרת מאבקה לריסון שכר השכירים - שאני תומך בו בכל לב - פרסמה ח"כ שלי יחימוביץ' כי אורי אורלב ביטל את חשבונו בבנק. שלשום הלכתי בעקבותיו".

מרגלית מודה כי הוא פתח את חשבון הבנק במזרחי טפחות לפני 41 שנים והחזיק בו מאז את חסכונותיו. לדבריו, "מקץ ארבעה עשורים חסכונות אלה אינם מגיעים כדי חודש אחד של עלות הכנסתו של המנכ"ל".

מרגלית מכנה את חגיגת השכר במשק "עזות מצח" כיוון שהמנהלים "לא מרגישים צורך להתנצל, להשפיל מבט ולומר שכדי למנוע לזות שפתיים יתרמו 10% מעלותם לילדים נצרכים. שלום לכם יוני ודבורי וכל החבר'ה ולא להתראות בבנק".

יונס הוא הבנקאי העשיר בישראל והוא דורג במקום השני ברשימת 10 השכירים העשירים במשק בעשור האחרון. יונס צבר הון של 180 מיליון שקל תוך כ-5 שנים.