הקונים מתחזקים

המסחר בוול סטריט מעיד על התחזקות הדרגתית של הקונים ושובו של הסנטימנט השורי

ת"א- 25 דחף עוד קצת למעלה ביום חמישי והאינדיקטורים הטכניים שלו תומכים בהמשך עליה. אבל, רמת ה-1,110 אותה ציינתי כרמת המבחן להתפתחות מגמת עליה ארוכת טווח טרם נפרצה כלפי מעלה. אני כותב טרם משום שיש סיכוי טוב שנראה ניסיונות פריצה ואולי גם פריצה מוצלחת. אם זה כבר התרחש בזמן קריאת עדכון זה אז הגדרת המגמה מתהפכת למגמת עליה.

מהלך מתחת ל-1,070 יבטל את הסימנים השוריים כאשר בין 1,070 ל-1,110, אם זה עדיין רלבנטי לזמן קריאת טור זה, ניתן לנסות ל"המר" על עליה עם הגנה מתחת ל-1,070.

היה ויעלה תל אביב 25, סביר שסקטורים שנהנו ממומנטום לפני הירידה יחזרו לתת תשואה עודפת. אם נשאיר את הנפט בצד אזי הביומד יכול להיות רלבנטי.

למשל, קמהדע שנתמכה מעל 1,800, יצרה תחתית כפולה והתחילה לעלות. היא כבר עלתה מעל הממוצע הנע ל-21 יום וזה מהווה תמיכה ומבחן ב-2,100. ההתנגדות המשמעותית היא ב-2,400. מהלך מעל הרמה הזו יחשב סימן שורי. מהלך מתחת ל-2,100 יחשב כמובן איתות דובי. בטווח הקצר, מהלך מעל 2,220 יחשב סימן שורי ומהלך מתחת ל-2,130 יחשב סימן דובי.

וול סטריט מתאוששת

המסחר בוול סטריט מעיד על התחזקות הדרגתית של הקונים ושובו של הסנטימנט השורי. הדבר אינו מובהק עדיין על התרשימים, אבל ישנם סימנים שאפשר להתחיל להתחשב בהם ואולי לתעל בעקבותיהם כסף למניות בכלל ולמניות קלילות יותר בפרט. ההתמודדות המשמעותית ביותר של מדדי המניות היא עם הממוצע הנע ל-200 יום כמחסום התנגדות.

למשל, ה-S&P 500 שוכן ב-1,108. רק מהלך מעליו יאפשר לחשוב בכיוון של מגמת עליה משמעותית. שאר האינדיקטורים תומכים בעליה.

מי שכן עלה מעל הממוצע הזה הוא מדד הנאסד"ק 100 החשוב. מדובר ברמת ה-1,824 שאם המדד יצליח להישאר מעליה נתחיל לחשוב שהקונים יצחקו כאן אחרונים.

ככלל, מניות הטכנולוגיה נמנות על קבוצת הסקטורים החזקים. המבחן של מדד הנאסד"ק הכללי הוא ב-2,239. מהלך מעל השער הזה יחשב גול נוסף של הקונים. התנגדות ומהלך מתחת ל-2,200 יחשבו סימן שלילי.

התמונה לא פשוטה אבל המהלך של הנאסד"ק 100 מעל הממוצע שלו ל-200 יום מלמד שקאמבק של מגמת העליה ארוכת הטווח הוא תרחיש אפשרי. מניות כמו S, LVS , OVTI , SVVS MGM , CROX , CRBC , MHGC , C , DDR ואחרות הנמצאות בתיק קניון המניות הן דרך טובה להעצים רווח מגל עולה. אלו מניות שיש להן תמיכה והרבה מקום לעליה.