אגודת קו-אופ ישראל תצרף בעלי מניות חדשים

13 אלף חברי האגודה יוכלו לצרף בן משפחה שיקבל מניה ■ ברשת טוענים כי הצירוף לא יביא לדילול האחזקות של בעלי המניות הנוכחיים ■ הרשת עתידה לפתוח 10 סניפים חדשים עד שנת 2013

רשת קו-אופ ישראל תצרף לשורותיה בעלי מניות חדשים. ל"גלובס" נודע כי האגודה השיתופית שינתה באחרונה את התקנון באופן המאפשר לחברי האגודה לצרף בני משפחה מדרגה ראשונה כחברים. החברים החדשים יידרשו לשלם סכום חד-פעמי של 500 שקל, ובתמורה יזכו במניה.

עם זאת, כמו החברים הנוכחיים באגודה, גם בעלי המניות החדשים לא ייהנו מדיבידנד.

רשת קו-אופ ישראל, המנוהלת על-ידי רמי מנדל, מונה היום 54 סניפים, ומחזור מכירותיה השנתי עומד על כ-1.2 מיליארד שקל. הרשת היא אגודה שיתופית שחברים בה כ-13 אלף חברים. בשיאה מנתה האגודה 14,500 חברים, אך לאורך השנים דולל מספר החברים בעקבות פטירות ומכירת המניה על-ידי חלק מהחברים.

בהקשר זה יצוין כי תקנון האגודה מחמיר ביותר, וכך למשל הוא קובע כי חבר "שחדל לקנות מהאגודה במשך 3 חודשים רצופים מבלי שהיתה לו סיבה מספקת לכך" - הדבר יהווה עילה להוצאתו מהאגודה. היועץ המשפטי של האגודה, עו"ד עופר פיינשטיין, אומר כי האגודה לא עשתה שימוש בסעיף זה.

שינוי התקנון בא לאחר שמשנת 1993 לא צורפו חברים חדשים לאגודה. השינוי כעת יאפשר תיאורטית צירוף של כ-13 אלף חברים חדשים.

"שערי האגודה נסגרו לפני תקופתי, וחשבנו שנכון לפתוח את שערי האגודה לחברים חדשים. אנחנו מתרעננים", מסביר מנדל, שמכהן מזה 8 שנים כמנכ"ל האגודה.

* צירוף החברים לא מדלל את חלקם של החברים הנוכחיים?

"לא, כיוון שערך המניה הוא לא ערך הוני".

לדברי פיינשטיין, "שווי המניה הוא שווי פיננסי ריאלי, ושווי הפדיון של כל בעלי המניות הוא עדיין מתחת להון. הדילול לכאורה יכול לקרות רק במצב של פירוק, אבל האגודה יציבה וחזקה, ואין סיבה שתגיע לפירוק. במקרה של פירוק, מה שייוותר לחלוקה לבעלי המניות יחולק ליותר בעלי מניות, ואז לכאורה מה שיקבל בעל המניות הבודד הוא נמוך יותר".

* כמה שווה מניה?

מנדל: "בהתאם לוותק של כל חבר. יש מניות שנפדו בסכומים של 10-12 אלף שקל ויש מניות נמוכות שנפדו בערכים של 300-500 שקל".

בתוך כך, קו-אופ ישראל ממשיכה בפיתוח הרשת, ועד לשנת 2013 היא עתידה לחנוך 10 סניפים נוספים, 3 מתוכם ייפתחו עוד בשנה הנוכחית. הרשת תפתח סניף מיסטר זול בצור-הדסה, סניף בתת-הרשת החרדית פשוט זול בצפת וסניף מ.מ.ן במתחם תלפיות בירושלים, המאופיין בתחרות קשה במיוחד.

* למה להיכנס לתלפיות?

"כי אנחנו חושבים שיש שם בשר".

* אבל יש שם תחרות מטורפת.

"כולם שם, וגם אנחנו נהיה שם".