בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצב השבוע הקמפיין של חברת ההלבשה התחתונה דלתא, באמצעות משרד הפרסום זרמון-גולדמן, שחולל 28% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות השבוע.
הקמפיין מתחלק לשני סרטוני פרסומת, האחד לקהל הנשי והאחד לקהל הגברי, כאשר בשניהם מוצג בצורה הומוריסטית "הישראלי האמיתי" לכאורה.
בסרטון הפרסומת לקהל הנשי מוצגת אישה בחדר לידה שצועקת שהיא רוצה "בלי תפרים", כאשר בסוף הפרסומת אנו מבינים שהכוונה היא להלבשה תחתונה ללא תפרים.
בסרטון הפרסומת לקהל הגברי מוצג גבר ישראלי מחוספס ההולך בשדה, ונראה כי הוא זה שהולך לעבוד בשדה, אולם לפתע צצים פועלים סינים שלמעשה הם אלה שבאמת עובדים בשדה, ועולה הסלוגן: "ישראלי אמיתי - לא אוהב להזיע".
השיחה ברשת אודות הקמפיין התחוללה ב-3 זירות שיחה: פורומים, פייסבוק וטוויטר, כאשר למעלה מ-80% מהשיחה התרחשה בפורומים.
51% מהשיחה ברשת אודות הקמפיין התרכזה בפרסומת לקהל הנשי, כאשר מחולל השיחה העיקרי היה סנטימנט הגולשים בנוגע לפרסומת.
רובו המכריע של הסנטימנט אודות הפרסומת לקהל הנשי היה שלילי (87%), כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת מטופשת, מבזה ומרגיזה (70%). כמו כן נטען כי הקשר בין התפרים בלידה לבין התפרים בתחתונים הוא הזוי, מאולץ ומגוחך (15%), וכי הפרסומת בוטה ומשתמשת במיניות שלא לצורך (15%). לעומתם, 13% מהגולשים חשבו כי הפרסומת משיגה את מטרתה, מעוררת שיחה וזכירה מאוד.
49% מהשיחה ברשת אודות הקמפיין התרכזה בפרסומת לקהל הגברי.
בניגוד לסנטימנט אודות הפרסומת לקהל הנשי, הפרסומת לקהל הגברי התאפיינה בסנטימנט שרובו היה חיובי (77%), כאשר בין היתר נטען כי הפרסומת טובה ומשעשעת וכי הרעיון קריאטיבי מצוין. לעומתם, 23% מהגולשים חשבו כי הפרסומת טיפשית וגזענית, כיוון שהיא מציגה את העצלנות והניצול הישראלי את העובדים הזרים כדבר חיובי.
למקום השני הגיעה הפרסומת של עוף טוב, עם 12% מהיקף השיחה אודות פרסומות ברשת. במקום השלישי ממוקם קמפיין "גם אני שונא פרסומות" של אתר השיווק והמדיה ICE, עם 14% מהיקף השיחה.
הפרסומות המדוברות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.