קופ"ח כללית לבג"ץ: רשות המים כופה עלינו תעריפים גבוהים מהמותר

טוענת כי לא זו בלבד שרשות המים לא פרסמה את תעריף המים החקוק המעודכן לבתי-חולים - אלא שהיא אף פרסמה בדצמבר 2009 כללי תעריפים לספקי המים שגרמו להתייקרות מיידית של המים המסופקים לבתי-החולים

קופת-חולים כללית (שירותי בריאות כללית) עתרה לבג"ץ נגד רשות המים, בטענה כי הרשות אינה מצייתת לחוק המים בכך שהיא כופה על הארגון מחירי מים גבוהים לכאורה מהמותר.

את העותרת מייצגים עוה"ד שלומי אבני, עדי מוסקוביץ ותמי הירשנברגר ממשרד פלג, כהן, דויטש, מוסקוביץ.

לטענת קופת-חולים כללית, לא זו בלבד שרשות המים לא פרסמה את תעריף המים החקוק המעודכן לבתי-חולים - אלא שהיא אף פרסמה ב-31 בדצמבר 2009 כללי תעריפים לספקי המים, שנכנסו לתוקף למחרת היום. אלה, לדבריה, גרמו להתייקרות מיידית של המים המסופקים לבתי-חולים, עד כמעט פי ארבעה במקרה שספק המים הוא תאגיד עירוני למים וביוב.

לטענת הקופה, רשות המים קבעה את הכללים החדשים לאור חוק תאגידי מים וביוב, שנועד להסדיר את העברת הטיפול במים וביוב מידי הרשויות המקומיות לתאגידים עירוניים. אולם, חוק זה לא ביטל את התעריף המיוחד שקבע המחוקק בחוק המים לבתי-חולים, בתי-מרחץ ומקוואות, ובכל מקרה הוא אינו יכול לשנות את הדין החל על ספקי מים שאינם תאגיד עירוני למים וביוב.

מרשות המים נמסר בתגובה: "במסגרת הרפורמה בתעריפי המים בוצע גם התיקון האמור כדין, בהתאם להוראות חוק תאגידי מים וביוב, כשהתעריף משקף את העלות האמיתית של המים (כנדרש בחוק). בעקבות פניות ודיונים שבוצעו בחודשים האחרונים בוועדת הכספים בוחנת רשות המים את הנושא ואת הטענות השונות שעלו, ובכלל זה גם את הצעת יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לדירוג ההעלאה".