רשות השידור שילמה 100 אלף דולר עבור "הדרדסים"

גורמים בשוק מתרעמים על כך שגופי שידור ציבוריים מציעים הצעות כלכליות לא רציונליות ■ רשות השידור: "מדובר במוצר יוקרתי. אנחנו מקווים שהסדרה תצליח להחזיר צופים צעירים לערוץ 1"

המלחמה על כוכבי האנימציה הכחולים: רשות השידור הודיעה באחרונה כי רכשה 200 פרקים של סדרת האנימציה "הדרדסים".

כעת נודע ל"גלובס" כי ברשות שילמו כ-500 דולר בעבור כל אחד מהפרקים, כאשר בסך-הכול מדובר בהוצאה משמעותית של כ-100 אלף דולר לשידור התוכנית הפופולרית.

מדובר בהוצאה הנחשבת לגבוהה מהמקובל בשוק רכש התוכניות. ההצעה הגבוהה שהגישה רשות השידור למחזיקי הזכויות הבלגיים מנעה מבעד גופי שידור מסחריים בישראל לרכוש את הסדרה.

עסקת הרכישה של "הדרדסים" בוצעה בכינוס מיפ האחרון שנערך באפריל בצרפת. בכינוסים מסוג זה נוהגת החברה המחזיקה בזכויות, במקרה זה IMPS הבלגית, לערוך מעין מכרז בין גופי שידור בכל טריטוריה למכירת זכויות השידור. השנה היה הביתן של הדרדסים אחד המבוקשים בפסטיבל מיפ, שכן החברה ערכה שדרוג טכנולוגי לסדרה מראשית שנות ה-80.

גורמים בשוק הישראלי הביעו תרעומת על העובדה כי גופי שידור ציבוריים, ובכללם רשות השידור, מציעים הצעות כלכליות לא רציונליות אשר גופים מסחריים לא יכולים להתמודד עמן. אותם גורמים הביעו תמיהה ושאלו: "האם זה המנדט של רשות השידור המשברית לשלם סכום כל-כך גבוה בעבור תוכנית כמו 'הדרדסים'?".

יש לציין כי הסכום ששילמה הרשות בעבור כל אחד מהפרקים נחשב להוגן, אולם העסקה על 200 פרקים נחשבת לנדירה.

בערוץ 1 מתכוונים לשדר את התוכנית ברצועה יומית בשעות אחר-הצהריים ובשידור חוזר בימי שבת בבוקר, החל מה-22 ביוני.

דרדסים
 דרדסים

מרשות השידור נמסר כי "רכישת הסדרה מהווה הישג לרשות השידור. אנחנו מקווים שהיא תצליח להחזיר צופים צעירים רבים לערוץ הראשון באמצעות תכנים שההורים יכולים לסמוך עליהם. מדובר במוצר יוקרתי.

"הסדרה 'דרדסים' נרכשה כשהיא מדובבת לעברית ואחרי שעברה הליך דיגיטציה. רכישת 200 הפרקים נפרסת על שנתיים שבהן ניתן לשדר את הסדרה. קיבלנו תמורה מלאה עבור תוכן במחיר מאד סביר".