מבנה לשימור שנשרף בגלל סיגריה ישומר ב-11 מיליון שקל

בניהול והפיקוח על עבודות השימור זכתה חברת sms ניהול פרויקטים בראשותו של יורם קראוס ■ הבניין שנשרף הוא בניין בן 3 קומות שמיועד לשימור ונבנה בשנת 1925

הבניין העתיק לשימור ברחוב קלישר בתל אביב, שנשרף כליל באפריל האחרון לאחר שהוצת ע"י סיגריה דולקת, ישוקם וישומר בהיקף של 11 מיליון שקל. הצפי לסיום הוא בתוך שנה וחצי.

בניהול והפיקוח על עבודות השימור זכתה חברת sms ניהול פרויקטים בראשותו של יורם קראוס. הבניין שנשרף הוא בניין בן שלוש קומות שמיועד לשימור ושנבנה בשנת 1925. עיריית תל אביב סיווגה אותו לפני כמה שנים לשימור בתנאים מחמירים.

המבנה, המצוי בבעלות פרטית, נבנה בסגנון האקלקטי וכלל מוטיבים דתיים ומזרח-תיכוניים, כולל דוגמאות של לוחות הברית בחזית המבנה. עד שנות ה-80 שימש המבנה למגורים ואז הוסב למסחר, אולם בשנים האחרונות הוא עמד נטוש.

לדברי קראוס, "הבניין נשרף ימים ספורים לפני תחילת פרויקט השימור המקורי. מדובר בסיפור טרגי של בניין שהיה חלק מהנוף העירוני זה 85 שנה וכמעט עמד בפני קריסה והרס טוטאלי. לאחר ביצוע מחקר ובחינה מדוקדקת של הנתונים בשטח, מצאנו כי ניתן יהיה לשמר את המבנה ולשקמו ואנחנו גאים מאוד לנהל את הפרויקט הזה ולהחזיר לעיר את אחד מסמליה ואחד הבניינים המרהיבים ביותר".