קנדל תאיץ פיתוח תרופות באמצעות טכנולוגיה של אלמיינדה

לפי הערכות בשוק מדובר בהסכם בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר

הסכם שיתוף פעולה חדש לחברת אלמיינדה הישראלית. קנדל, ספקית עולמית מובילה של שירותי מחקר קליניים, הודיעה היום (ד') כי תציע מעתה ללקוחותיה את טכנולוגיית ההדמיה Brain Network Activitation של חברת אלמיינדה. לפי הערכות בשוק מדובר בהסכם בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר.

טכנולוגיית ההדמיה BNA, שפותחה על ידי אלמיינדה, היא פלטפורמה לא-פולשנית המאפשרת מיפוי, ניטור וניתוח של הפעילות המוחית (הרשת האלקטרו-פיזיולוגית במוח) בתגובה לגירוי קוגנטיבי או פיזיולוגי. קנדל רכשה זכיון לפתרון חדשני זה לשימוש בשלבים הראשונים של פיתוח תרופות חדשות, המאפשר זיהוי הפעילות של רשתות העצבים האלקטרו-פיזיולוגיות במוח.

זאת, באמצעות טכנולוגיית עיבוד אותות וזיהוי דפוסי פעילות המנתחות את הפעילות הזמנית והמרחבית של המוח. התוצאה מתקבלת בתמונה תלת-מימדית המתארת את מערך הקשרים הפונקציונאליים העצביים במוח ואת הסנכרון שביניהם, ומאפשרת לספק מידע מדויק ורגיש על השפעה של טיפול תרופתי על המוח, מידע חיוני ביותר לשלבים המוקדמים בתהליך פיתוח תרופות.

טכנולוגיית ה-BNA צפויה להאיץ את המחקר בתחומים כאלצהיימר, דמנציה, סכיזופרניה, כאב, ADHD, דיכאון, חרדה, הפרעות שינה, נרקולפסיה וניתן לעשות בה שימוש בכל מחקר על תרופות המיועדות למערכת העצבים המרכזית. מערכת ההדמיה הרגישה מסוגלת לזהות שינויים בפעילות המוח הנוגעים למינון התרופות, לסייע בהבנת האינטראקציה בין תרופות ולשפר את יכולת הבחירה של מטופלים לטיפול.