גם העשירים לא משלמים: קיפאון במגדל David בת"א

לפני 4 חודשים הושק בחגיגיות מגדל המגורים David Promenade Residences של היזם הנרי טייק - ואף דירה לא נמכרה ■ המו"מ למכירות דירות מתנהל סביב 53 אלף שקל למ"ר, נמוך ב-25% מהמחיר שקיוו היזמים להשיג ■ רק בפברואר האחרון דיברו היזמים על דירה ב-70 מיליון ש'

למרות ששרי אריסון רכשה לאחרונה דירה ברחוב הירקון בתל-אביב, כפי שנחשף ב"גלובס", נראה כי תושבי החוץ המבוססים ועשירי הארץ כבר לא עטים על כל פרויקט מגורי יוקרה חדש, אפילו לא ברחוב היוקרתי בעיר: במגדל המגורים David Promenade Residences של היזם הנרי טייק, שהושק בחגיגיות לפני 4 חודשים, טרם נמכרו דירות.

חברת היזמות נ.ה.ל. של טייק, שבבעלותו מלונות דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, מרידיאן ים המלח ו-Grand Court בירושלים, מסרה היום (ד') כי מתקיים "מו"מ מתקדם עם 15 לקוחות על הדירות המערביות, המשתרעות על שטח של 235 עד 320 מ"ר כל אחת, במחירים הנעים בין 3.5 ל-4.5 מיליון דולר לדירה".

מדובר, אם כן, במחיר של כ-14 אלף דולר למ"ר, או כ-53 אלף שקל למ"ר; כזכור, בפברואר הכריזו היזמים כי המחירים בפרויקט ינועו בין 55 אלף שקל ל-70 אלף שקל למ"ר.

הפרויקט מתוכנן על-ידי פייג'ין אדריכלים וצפוי להתאכלס ב-2013. המגדל בן ה-60 דירות יוקם על מגרש צפונית למגדל האופרה, שעליו מתכנן טייק להקים גם בית-מלון; שניהם יתנשאו לגובה 25 קומות.

יחידות הדיור ישתרעו כל אחת על שטח של 100 מ"ר עד 1,000 מ"ר לדירות הדופלקס. ל"גלובס" נודע כי מתקיים גם מו"מ על דופלקס בקומות העליונות של המגדל.

גם בפרויקטי יוקרה אחרים בתל-אביב נראה כי קצב המכירות מתנהל באיטיות יחסית: לדוגמה, במגדל מאייר של קבוצת ברגרואין-חג'ג'-כהן ברחוב רוטשילד בתל-אביב, ששיווקו החל לפני כ-3 שנים, נמכרו עד סוף מארס 41 יחידות דיור מתוך 92 יחידות דיור.

אך לדברי עובד זנגי, מנהל המכירות של פרויקט "הירקון 96" של קרן פייר ומומחה לשיווק דירות יוקרה בתל-אביב, "שוק היוקרה חי, בועט ונושם". המחיר למ"ר ברחוב הירקון בדירות שצופות לים נע בין 18 אלף דולר ל-22 אלף דולר, אומר זנגי, שמעריך כי בפרויקט של טייק טרם נמכרו דירות "בעיקר משום שהשיווק למגה-עשירים, הפניה לפלח השוק המצומצם הזה שלא נמצא פה רוב הזמן ושעסוק מסביב לשעון, אורך חודשים".