נתוני מאקרו שליליים דחפו את מחיר הזהב לשיא: 1,248.7 דולר

מדד הפילדלפיה 'פד' ליוני איכזב; נתוני התעסוקה השבועיים הפתיעו לרעה ■ מחיר הזהב גמא כ-14% מתחילת 2010 ■ סוחר ב-Commerznank: "הביקוש הפיזי ירד אבל משקיעים ממשיכים לרכוש אחזקות בזהב"

נתוני מאקרו שליליים בארה"ב היום (ה') גרמו למשקיעים רבים לרכוש אחזקות בזהב, עובדה שגרמה למחיר המתכת הצהובה לנעול בשיא מחיר של כל הזמנים - טיפוס של 1.5% ל-1,248.7 דולר לאונקיה.

מדד הפילדלפיה 'פד' ליוני איכזב קשות את השוק כשעמד על 8 נקודות בלבד לעומת צפי לירידה ל-21.1 נקודות. עוד היום: נתוני התעסוקה השבועיים הפתיעו לרעה כאשר הצביעו על עלייה ל-472 אלף תביעות לעומת צפי לירידה דווקא ל-450 אלף תביעות.

"זה סיפור ישן נושן, שלא משנה כמה לא הגיוני הוא נראה, הזהב מנצל תמיד כל הזדמנות לעלות למעלה. הסיבות הנוכחיות הן משבר החובות באירופה וה'תירוץ' הישן של 'נמל מבטחים'", ציין הערב פיטר היליארד (Peter Hillyard), ראש מחלקת מכירות המתכות בבנק ANZ. "מצב הרוח נוטה לכיוון הזהב כרגע, המומנטון נמצא איתו והשוק יעלה מעלה או לא יעשה כלום", הוסיף היליארד.

"אנשים רבים פספסו את הזדמנות הקנייה בזהב כי הוא עלה מהר מדי", אמר מיכאחל קמפינסקי (Michael Kempinski), סוחר ב-Commerzbank. "הביקוש הפיזי ירד אבל משקיעים ממשיכים לרכוש אחזקות. בסה"כ, אני די אופטימי בנוגע אליו", הוסיף קמפינסקי.

נציין כי מחיר המתכת הצהובה כבר גמא כ-14% מתחילת 2010.