זירת המט"ח: הדולר נחלש ב-0.1% וקבע שער יציג של 3.814 ש'

האירו עלה ב-0.06% ל-4.727 שקלים ■ האירו והליש"ט מתחזקים בעולם מול הדולר ■ הפועלים: "השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת"

השקל רשם היום (ו') מגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים: הדולר ירד ב-0.1% לשער יציג של 3.814 שקלים והאירו עלה 0.06% ל-4.727 שקלים . בעולם, נכון לזמן קביעת היציג בישראל, רושם הדולר היחלשות מול המטבעות העיקריים, אירו וליש"ט.

הנפקת האג"ח המוצלחת של ממשלת ספרד מאתמול המשיכה לתת אותותיה כאמור גם היום ולחזק את המטבע האירופי. הנפקת האג"ח של ספרד עברה בהצלחה והממשלה גייסה כמעט 3.5 מיליארד אירו - בקצה העליון של טווח הגיוס שתכננה. ספרד גייסה 3 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-10 שנים ובריבית ממוצעת של 4.7%, לעומת ריבית של 4% בהנפקה דומה שבוצעה ב-20 במאי. בהנפקה נרשמו ביקושי יתר של פי 1.89. כמו כן היא גייסה 479 מיליון אירו בהנפקת אגרות חוב ל-30 שנה, בריבית של 5.9%. הממשלה תכננה לגייס 2.5-3.5 מיליארד אירו וגורמים בחדרי מסחר באירופה מסרו לסוכנויות הידיעות כי הביקושים בהנפקה היו חזקים.

עוד עובדה שחיזקה את האירו נעוצה בהחלטתם של מנהיגי האיחוד האירופי מאמש לפרסם את "מבחני הלחץ" (Stress Tests) שייערכו לבנקים באירופה על מנת להציג למשקיעי העולם את העובדה כי המערכת הפיננסית באירופה יכולה לעמוד בזעזועים כלכליים. בהחליטם כך, דחו מנהיגי אירופה את הדאגות שהועלו על ידי כלכלנים אירופיים, לפיהן פרסום התוצאות יכול להחליט את ביטחון המשקיעים בבנקים. "מה שחשוב כעת הוא שיש לנו שקיפות מקסימאלית" אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "אם יש לנו משהו להסתיר, זה ימצא את דרכו החוצה לשווקים בטווח הבינוני-ארוך ממילא", הוסיפה מרקל.

הפועלים: "השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת"

כלכלני בנק פועלים מעריכים בסקירתם השבועית כי השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, בהשפעת התפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם. כמו כן, יושפע השקל מגורמים מקומיים מנוגדים. מחד, הגורם העיקרי התומך בהיחלשות השקל הוא רכישה אפשרית של דולרים על ידי בנק ישראל. מאידך, בין הגורמים התומכים בהתחזקות השקל ניתן למנות את הכלכלה היציבה בישראל והציפיות להעלאות ריבית נוספות ע"י בנק ישראל (אם כי בקצב מתון) ובעקבותיהן, הרחבת הפער בין הריבית השקלית והדולרית.

בבנק לאומי סבורים כי הדולר ישוב בתקופה הקרובה להתחזק בעולם ולשמור על יציבות מול המטבע המקומי: בעולם, האירו צפוי להיחלש לעומת הדולר כתוצאה מהשלכותיה של תוכנית הייצוב בגוש האירו. מול המטבע המקומי, יציבותו של הדולר תושפע מהיציבות היחסית שמפגין השוק המקומי שמלווה בזרימת מט"ח לארץ. בטווח הארוך יותר, השטר הירוק צפוי להתחזק כתוצאה מהתאוששות הכלכלה האמריקנית.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]