אקסלנז חתמה על הסכמי הפצה עם שתי חברות גדולות בארה"ב

‎‎‏צופה להתחיל מכירות ברבעון הבא ‏‎‎■ היו"ר, אורי גייגר: "התעקשנו לעבוד עם המפיצים הגדולים, ולא רצינו לעבוד עם מפיצים מהדרגה השנייה"‏

אקסלנז משלימה את מערך ההפצה שלה בארה"ב ומסדרת לעצמה 1,000 אנשי מכירות, באמצעות הסכמי הפצה עם שתיים מחברות ההפצה הגדולות בארה"ב.

אקסלנז מתמחה באבחון מחלות בדרכי העיכול ובכבד באמצעות בדיקת נשיפה, וההסכמים הם להפצת מוצריה בתחום אבחון חיידק ה-‏H.Pylori‏, שגורם לסרטן בקיבה. אחד מהמפיצים החדשים כבר הזמין מאקסלנז חמישה מכשירי ‏BreathID‏ ו-1,000 ערכות בדיקה.

אקסלנז לא דיווחה מי הן החברות המפיצות, אולם ההערכות הן שאחת מהן היא חברת ההפצה הגדולה ביותר ‏McKesson‏, שנסחרת לפי שווי של 19 מיליארד דולר ומפיצה תרופות ומכשור רפואי. השנייה גם היא אחת מחברות ההפצה הגדולות בארה"ב, ונראה שמדובר ב-‏Henry Schein‏ או ב-‏PSS‏, שמתמקדות בהפצה לקליניקות.

‎‎פוטנציאל של חצי מיליארד

‎‎‏"אנו גאים על השלמת ההקמה של מערך המכירות שלנו בכל ארה"ב, מערך מכירות זה יקדם את מוצר החברה לאבחון ‏H.Pylori‏, בשוק עם פוטנציאל של חצי מיליארד דולר", מסר מנכ"ל החברה, סטיבן איתן. לדבריו, לאור המהלך האסטרטגי, החברה מצפה להזמנות גדלות והולכות כבר ברבעונים הקרובים ומכירות משמעותיות בשנת 2011.

יו"ר החברה, ד"ר אורי גייגר, אמר היום כי החברה החלה את המו"מ עם המפיצים כבר לפני שנה. "התעקשנו לעבוד עם המפיצים הגדולים ולא רצינו לעבוד עם מפיצים מהדרגה השנייה", הוא אמר. "יהיו לנו 1,000 אנשי מכירות בשטח. זה לא יקרה מחר, כי צריך להכשיר אותם, אבל אני מניח שהמכירות יתחילו כבר ברבעון הבא".

לדברי גייגר, ארה"ב היא השוק המשמעותי למוצר של ה- ‏H.Pylori‏, משום שיש בו חסם רגולטורי. "נדרשנו ל-5 ניסויים ו-1,000 חולים כדי לקבל אישור", אמר גייגר. גם השיפוי הביטוחי גבוה יותר מזה שניתן באירופה. בכל הקשור לישראל, גייגר מציין שאקסלנז היא כרגע שחקן יחיד בשוק של 120 אלף בדיקות בשנה. אקסלנז נסחרת בתל אביב לפי שווי של 101 מיליון שקל. ‏‎‎‏