רוצה לנגוס באפל: גוגל מנסה להיכנס לשוק המוזיקה המקוון

על-פי דיווח ב"ניו-יורק פוסט", גוגל מנהלת מו"מ עם מספר חברות מוזיקה במטרה לפתוח חנות מקוונת על-פי המודל של iTunes, חנות המוזיקה המקוונת של אפל

האם גוגל פוזלת אל עבר שוק המוזיקה המקוון? על-פי דיווח ב"ניו-יורק פוסט", גוגל מנהלת משא-ומתן עם מספר חברות מוזיקה במטרה לפתוח חנות מקוונת על-פי המודל של iTunes, חנות המוזיקה של אפל.

חנות iTunes של אפל מחזיקה ב-70% משוק המוזיקה המקוונת בארה"ב, כאשר אחריה נמצאת רק אמזון, המחזיקה ב-12% בלבד משוק זה.

בגוגל מקווים כי הפופולריות ההולכת וגדלה של מערכת ההפעלה לטלפונים סלולריים מתוצרתה, אנדרואיד, יכולה להוות הזדמנות עבורה לתפוס נתח בשוק המוזיקה המקוון, המגלגל מדי שנה 4.2 מיליארד דולר.

עובדה המעידה על רצינות כוונותיה של גוגל בעניין הוא מינויו של אנדי רובין, לשעבר מהנדס בכיר באפל ואחד ממפתחי מערכת האנדרואיד, לאחד מחברי צוות המשא-ומתן.

"גוגל מאוד רציניים, והם יפעלו באגרסיביות כדי להיכנס לשוק הזה", אמר מקור המקורב לשיחות. "אני מאמין שעד סוף השנה תהיה להם חנות מוזיקה מקוונת משלהם, והם יטמיעו אותה גם באנדרואיד וגם במנוע החיפוש שלהם", הוסיף המקור.

בגוגל לא מסרו פרטים על תוכניות בנושא, אולם בכנס שהתקיים בחודש שעבר הדגימו נציגיה הורדה של קובץ מוזיקה אל מכשיר הטלפון באמצעות האנדרואיד.

רמז נוסף על החנות העתידית הגיע בשנה שעברה לאחר שגוגל חשפה שירות חיפוש מוזיקה ייחודי מתוצרתה המכונה OneBox, המאפשר לגולשים לחפש מוזיקה ברשת על-פי שם האמן, השיר או האלבום. השירות מפנה את הגולשים לחנויות מוזיקה מקוונות שכבר פועלות ברשת - עובדה שעשויה להשתנות, כאמור, עד סוף השנה הנוכחית.