מחאת המשט מגיעה לארה"ב: 500 מפגינים מונעים מאוניית צים לפרוק סחורה בנמל אוקלנד שבקליפורניה

מנהל משמרת הבוקר הורה לעובדים שלא לפרוק את האוניה בצל המחאה מחשש לבעיות בטיחות ■ אחד המפגינים: "המטרה שלנו היא לא לאפשר את פריקת האונייה ל-24 שעות הקרובות ונראה שאנחנו מצליחים לעשות זאת" ■ צפו בסרטון מחאה שצולם במקום ההפגנה

המחאה מגיעה לארה"ב: מאות מפגינים מנעו אמש, שעון ארה"ב, את פריקת המטען מאוניית צים, שעגנה בנמל אוקלנד שבקליפורניה. ההפגנה נערכה בשני "גלים", בשתי הפגנות בזו אחר זו.

המשטרה והמפגינים עצמם העריכו כי לפחות 500 איש חסמו 4 כניסות לרציף בו עגנה האוניה. עוד נמסר מהמשטרה כי לא בוצעו מאסרים בקרב המפגינים. "המטרה שלנו היא לא לאפשר את פריקת האונייה ל-24 שעות הקרובות ונראה שאנחנו מצליחים לעשות זאת", ציין ריצ'רד בקר (Richard Becker) מ-ANSWER Coalition, אחת מהקבוצות שארגנו את המחאה.

ואכן, מנהל משמרת הבוקר בנמל מסר ל"סן פרנסיסקו כרוניקל" כי הורה לעובדים בשתי המשמרות הבאות שלא לפרוק את האוניה בצל המחאה מחשש לבעיות בטיחות.

מפגינה נוספת, מרינה גוטיירז אמרה כי "אני רוצה שלעם הפלסטיני יינתנו שלווה ואדמה. הם סבלו כבר יותר מ-60 שנה וזה הזמן בשבילם לקבל צדק".

אתמול: הקלות משמעותיות בסגר על עזה

נציין כי מבלי קשר ישיר, הורה אתמול הקבינט הישראלי על הקלות משמעותיות בסגר על עזה, במסגרתן יאופשר מעבר סחורות אזרחיות לרצועה, מבלי לכלול כמובן כלי נשק ואמצעי לחימה, ולאחר בדיקה ישראלית. הבית הלבן והקהילה הבינלאומית בירכו אמש את ישראל על ההחלטה. חמאס מצידו ממשיך להתבצר בעמדתו כי ישראל מאחזת עיניים וכל מטרתה להסיר את עננת המחאה הבינלאומית מעליה בעקבות אירועי המשט לעזה לפני כשלושה שבועות.

יש לציין כי חברת צים אינה רווה נחת באחרונה. לפני כשלושה חודשים אוניית "אפריקה סטאר" של החברה הותקפה פעמיים על ידי סירת פיראטים סומלית. בפעם הראשונה נורו יריות לעבר האונייה כשזו הייתה במרחק של 350 מייל מהחוף בדרכה ממומבסה לג'יבוטי. מאבטחים ששהו על אוניית צים השיבו אש.