עשו זאת בעצמכם: כלי לעריכת סרטונים אונליין בקלות ובמהירות

הפיצ'ר החדש ב-YouTube מציע מאפשר לערוך את הסרטונים מבלי להוריד תוכנת עריכה או את הסרטונים למחשב ■ וגם: בעזרת Buzzeo תמתגו את עצמם ברשת החברתית פייסבוק באמצעות בניית אפליקציה תוך דקות

1. על שולחן העריכה

חובבי YouTube שמרבים להעלות סרטוני וידיאו שיצרו בעצמם ישמחו להכיר את הפיצ'ר החדש של פלטפורמת שיתוף הקבצים שנקראת בשם המאוד פשוט Video Editor (youtube.com/editor). השירות החדש הוא למעשה כלי לעריכת סרטונים אונליין, והוא מציע לכל משתמש לערוך את הסרטונים שלו בקלות, מבלי להוריד תוכנת עריכה או את הסרטונים למחשב. הכלי החדש, המבוסס על שרתי הענן של גוגל, מאפשר לאחד כמה סרטונים שונים לכדי סרטון אחד בלבד, להשמיט קטעים מהסרטון שהמשתמש לא רוצה בהם ואף להוסיף פסקול לסרטון, אותו ניתן לבחור מהספרייה המקוונת של יו-טיוב הכוללת עשרות אלפי שירים. את הסרטון החדש אפשר להעלות בקלות ליו-טיוב ואף לפרסם ברשתות חברתיות, כדוגמת פייסבוק. השירות נמצא עדיין בגרסת בטא ולכן מכיל כמה באגים.

2. אפליקציה בקלי קלות

חושקים באפליקציית פייסבוק אבל אין לכם מושג קלוש בתכנות? אם כן, השירות Buzzeo הוא בדיוק עבורכם. השירות מציע למשתמשים אופציה פשוטה למתג את עצמם ברשת החברתית פייסבוק באמצעות בניית אפליקציה תוך דקות בודדות. כל מה שצריך לעשות על מנת לבנות אפליקציה בשירות זה הוא להכניס טקסט, להעלות תמונות, ולבחור את עיצוב האפליקציה מכמה תבניות מוצעות, כגון אפליקציה להקמת חנות מסחר אלקטרוני, אפליקציה לפרסום וניהול סקרים או אפליקציה למכירת מוצרים וירטואליים. השירות מוצע בגרסה חינמית, שמגבילה את המשתמש לשתי אפליקציות בלבד הממותגות תחת Buzzeo, או בגרסת הפרימיום, המאפשר לבנות מספר גדול יותר של אפליקציות הממותגות באופן עצמאי.

3. לוח שידורים בסלולר

חברת הלוויין yes השיקה אפליקציית אייפון (bit.ly/akFfDH) בעלות מדווחת של כחצי מיליון דולר. האפליקציה החדשה מאפשרת לצפות בלוח שידורים פרסונלי, לקבל מידע על התוכניות המשודרות, לצפות בקדימונים של תוכנית מסוימת, לדרג תוכנית או לצפות בדירוג של גולשים אחרים לתוכן מסוים, להזמין הקלטה ישירות מהסלולר ואף לקבל תזכורת לגבי תוכניות שעתידות להתחיל בטלוויזיה. בעתיד הקרוב מתכננים ב-yes להשיק גם מערכת המלצות שתהיה מותאמת אישית לכל משתמש, על בסיס הזמנות קודמות. כעת מוצעת האפליקציה להורדה בחינם, אולם מתחילת שבוע הבא היא תהיה זמינה רק ללקוחות yes.

4. טוב חבר מזר

אתר Trip Advisor, הפופולרי מאוד בקרב משתמשים שמתכננים לצאת לטיול או לנסיעה ארוכה, מתאים את עצמו לעידן הווב 2.0 ומוסיף פיצ'ר חדש - התממשקות למאגר המידע של החברים בפייסבוק. עד עתה, האתר אפשר למשתמשים למצוא יעדי נסיעה, מלונות, טיסות ומסעדות על בסיס המלצות של גולשים אנונימיים באתר, אולם מהיום מאפשר השירות לקבל המלצות מהחברים האמיתיים של המשתמש בפייסבוק, שנחשבות להמלצות אמינות יותר באופן סובייקטיבי. הפיצ'ר החדש מתבסס על האפליקציה של החברה בפייסבוק - Cities I've Visited - שמאפשרת לכל גולש בפייסבוק לסמן על גבי מפה באילו מקומות בעולם הוא כבר היה, כמו גם על המיקום הגיאוגרפי של משתמשי פייסבוק, כפי שאלה הגדירו בפרופיל האישי שלהם. כך, לאחר בחירת יעד מסוים, מוצגים לגולש כל אותם החברים שלו בפייסבוק שביקרו באותו מקום או שגרים שם, והוא יכול לשלוח ישירות מהאתר שאלה רלוונטית לאחד מהחברים. את השאלה ניתן לשלוח באמצעות הודעה פרטית או על ידי הודעה ציבורית שתיחשף בקיר הפייסבוק של המשתמש.