אורמת: תחנת הכוח בגואטמלה שהושבתה חוזרת לפעילות חלקית

התחנה הושבתה בתחילת החודש בעקבות התפרצות הר געש ■ אורמת טכנולוגיות ביצעה פעולות ניקיון והחזירה את התחנה לפעילות ייצור של כ-75% מההספק המירבי

אורמת טכנולוגיות , החברה הבת של אורמת תעשיות , מחזירה לפעולה חלקית את 3 תחנות הכוח שלה בגואטמלה, לאחר שהפעילות שם הושבתה עקב התפרצות הר געש. כך הודיעה החברה אמש (ב') בדיווח לבורסה.

אורמת טכנולוגיות השלימה את הליך ניקוי האפר הוולקני מתחנות הכוח והחזירה אותן לפעילות חלקית. החברה מציינת בהודעה כי "מרבית הנזק תוקן" והיא כעת פונה לטפל בבעיות שנגרמו עקב הסופה הטרופית "אגת'ה". החברה מעריכה כי הפגיעה הנותרת בכוח הייצור תסתכם בכ-5-6 מגוואט במהלך 3 החודשים הקרובים, קרי כרבע מההספק המירבי של התחנה.

את תחנות הכוח "אמטיטלן" שבגואטמלה השביתה אורמת בתחילת החודש בעקבות התפרצות הר הגעש שאירעה ב-28 במאי. לתחנה הספק כוח של 20 מגוואט והחברה נדרשה לבצע פעולות ניקיון יסודיות אולם לא נגרם נזק לציוד בתחנה.

מדובר בחדשות טובות לאורמת, בהמשך להחזרתו של המפעל בפונה (הוואי) לתפוקה מלאה בשבוע שעבר. לאותו מפעל פוטנציאל ייצור של 30 מגוואט אך הוא פעל בשני-שלישים מיכולת הייצור שלו במהלך 3 הרבעונים החולפים, תוך שהדבר מכביד על התוצאות הכספיות של החברה. בשבוע שעבר, כאמור, הוא חזר לפעילות ייצור מלאה, מה שהקפיץ את המניה באותו יותר.