אריאל אטיאס: "חינוך הילדים הוא נשמת אפם של ההורים"

שר הבינוי והשיכון בגלי צה"ל: "יש אפליה לא רק בעמנואל. היא קיימת לאורך ולרוחב כל המוסדות המעורבים"

"כאבא ל-6 ילדים אני אומר לך שזה סיפור כואב. אין דבר שיותר חשוב להורה מחינוך הילדים, זאת נשמת אפם של ההורים". כך אמר הבוקר (ג') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בראיון לגלי צה"ל בנושא פרשת האפליה בעמנואל.

"הכל בעולם זה טיימינג. הסיפור של עמנואל נמצא על שולחנה של היהדות החרדית וש"ס מעל שנה. הבלגן וההפגנה נעשו כתוצאה מהצעד חסר התקדים לשלוח הורים לכלא סביב הנושא הזה. אולי ביום-יומיים הראשונים נתנו במה לאנשים אחרים מבחינה תקשורתית, אבל מה שחשוב להורים הוא שלפני שנה מעיין החינוך התורני פתח בית ספר "בית יעקב" לבנות ספרדיות בעמנואל. רוב הבנות ביישוב הזה לומדות שם, אבל חלק מהבנות לא רצו ללמוד שם ורצו ללכת דווקא לחינוך העצמאי. זה שלא נתנו להן זה פסול. יש אפליה לא רק בעמנואל. היא קיימת לאורך ולרוחב כל המוסדות המעורבים".

"אפליה של מכסות ואחוזים זה דבר מאד מצער ולא ייפתר ביום אחד. אנחנו חברה בהתערבות. המוסדות הספרדיים קיימים קצת יותר מ-20 שנה, בעוד שהאשכנזיים - 60 שנה. ככל שעובר הזמן, רוב הציבור החרדי בישראל לא שולח את ילדיו למוסדות האשכנזיים, וזה קורה יותר ויותר ככל שאנחנו פותחים מוסדות ספרדיים - מישיבות ועד גני ילדים. רוב הציבור הספרדי הוא כזה".

על דברי הרב עובדיה "כל מי שהולך לערכאות הדין אין לו חלק לעולם הבא", אמר אטיאס: "מה שהרב עובדיה אמר זה דברי אלוקים חיים. הוא ציטט את הרמב"ם. יש דרכים להתיר דבר כזה, אחרי שניסו ושקלו בבית דין. אבל זה חייב לעבור רק אחרי תהליך בירור מעמיק של בית דין. אני לא אומר שאף פעם אין מקום לזה. אבל יש סדר, זאת לא המצאה חדשה. יש תהליכים איך ללכת לבתימ"ש ולערכאות. 'ערכאות' זה מי שלא דן עפ"י דין תורה - משפט של יהודים שלא עפ"י דין תורה או משפט של גויים. יש תהליך מסודר. לפעמים בתי הדין מאשרים ללכת. אתמול מכניסים את בג"ץ נגד האשכנזים- היום לספרדים. תאר לך שבג"ץ נכנס לך מחר לתוך הבית. אין לזה פתרון של החלטה אחת, והפתרון הוא לא ללכת לבג"ץ".

"אני מצטער על דבר מרכזי אחד - קודם כל שניסו להגיד על הספרדים שהם לא דתיים. אני ראיתי אותם, והם חרדים לא פחות מכל האחרים שם. נעשה להם עוול וצריך לתקן את זה. לפני שנה הוקם 'בית יעקב', ואם הם רוצים ללמוד דווקא בחינוך העצמאי אסור למנוע את זה מהם. אף אחד לא מעל החוק, אבל בסוף אם התכלית של בית המשפט היא להשיג תוצאה שהם ילמדו ביחד, זה לא יעבוד".