שמחון על ההדלפות: "נפנה למשטרה, מדובר בהפרת הפרטיות"

עיקר הזעם בלשכת שר החקלאות הוא בשל דליפת מידע על עלויות בלתי סבירות של ועדת החקירה לשירותים הווטרינריים בראשות ורדי זיילר וכן בשל דליפת מידע על מענקים של משרד החקלאות למספר חקלאים מקורבים בצפון

מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, הפיץ אתמול (א') מכתב לכל עובדי משרד החקלאות, ובו התריע על פרסום נתונים של המשרד באמצעי התקשורת. ישי פירט בפני העובדים את העבירות הקשורות לפרסומים כאלה בתקשי"ר, בחוק העונשין ובחוק הגנת הפרטיות.

הנהלת המשרד מתכוונת לבצע תשאול של עובדי אגף הכספים על מנת לנסות לאתר את מקור ההדלפות.

מציג את השר באופן שלילי

מכתב המנכ"ל לעובדים בא בעקבות פנייתה של עליזה כהן, יועצת שר החקלאות שלום שמחון.

כהן טענה כי מודלף לתקשורת מידע שנועד להציג את שמחון באופן שלילי, והודיעה כי בכוונתה לפנות למשטרה על מנת לאתר את המדליפים.

עיקר הזעם בלשכת שר החקלאות הוא בגלל דליפת מידע על עלויות בלתי סבירות של ועדת החקירה לשירותים הווטרינריים בראשות ורדי זיילר ועל מענקים של משרד החקלאות למספר חקלאים מקורבים באזור הצפון.

שיטת הסיוע לחקלאים בצפון, כפי שנחשפה ב"גלובס" לגבי מה שהתרחש בביתו של שמחון במושב אבן-מנחם, היא הקצאת כספי מדינה תחת הכותרת של "שיקום תשתיות" או "שיקום דרכים חקלאיות", כשבסופו של דבר הכספים משמשים לשיפוצים במשקים הפרטיים של חקלאים מקורבים.

את העבודות מבצעת הקרן הקיימת לישראל, המשתתפת גם היא בעיקר התקציבים האלה.

מאז הפרסומים ב"גלובס" הגיעו לתקשורת רשימות של מקבלי מענקים במושבים בצפון הארץ שאת העבודות בגינם ביצעה קק"ל, ובהם גם קרובי משפחה של יועצת השר כהן.

כפי שפורסם ב"גלובס", מבקר המדינה שוקל להכפיף את קק"ל לביקורת המדינה.

במקביל, שמחון ושר הביטחון אהוד ברק עדיין סופגים ביקורת בערכאות המשפטיות על האופן שבו הם מנסים למנות את שמחון לתפקיד יו"ר קק"ל, מינוי שמעוכב בהחלטת בית המשפט המחוזי מרכז.