לין: "הגבלות רשות המסים - מלחמה על קבוצות הרכישה"

נשיא איגוד לשכות המסחר, בעקבות המלצות רשות המסים: "לקבוצות הרכישה תרומה חשובה בהוזלת מחירי הדירות - פגיעה בהן עלולה להעלות המחירים ולמנוע מצעירים אפשרות לרכוש דירה בישראל"

יום אחרי המלצות רשות המסים בנוגע להכבדת המס על קבוצות הרכישה, אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר מגיב ואומר כי "המסקנות של רשות המסים הן הכרזת מלחמה מיותרת על עצם הפעילות של קבוצות הרכישה, השואפת להוזיל את העלויות לחבריהן. ההנחות של רשות המסים אינן נכונות, אי אפשר להתייחס לקבוצות הרכישה בצורה גורפת וכמקשה אחת - יש צורך לבדוק את המבנה והמהות של כל עסקה ועסקה".

נזכיר, כי רשות המסים הציעה להגביר הפיקוח על חברי קבוצות הרכישה ועל המארגנים, תוך עיגון הדבר בחקיקה. בין המסקנות של הרשות, רוכש בקבוצת רכישה ישלם מס רכישה על דירה ולא על קרקע; כמו כן, מכירת קרקע לקבוצת רכישה תחוייב במע"מ, בין אם מדובר במוכר שהוא גוף ציבורי ובין אם מדובר במוכר שהוא גוף פרטי.

לדברי לין, "יש לזכור כי על פי דו"ח של מינהל הכנסות המדינה לקבוצות הרכישה תרומה חשובה בהוזלת מחירי הדירות בישראל. קבוצות הרכישה אחראיות לכרבע מסך הדירות החדשות הנבנות כיום. פגיעה בהן עלולה להעלות את מחירי הדירות ולמנוע מצעירים אפשרות לרכוש דירה בישראל".

עוד הוסיף לין, כי "המיסוי על קבוצות הרכישה צריך להיות זהה למיסוי על יחידים ועל פי מהות העסקה. אם יחיד אינו משלם מס על רכישת קרקע, גם חברי קבוצת רכישה לא צריכים לשלם מס על רכישת הקרקע. כיום מרבית העסקאות של קבוצות הרכישה במילא מחויבות במע"מ שכן הקרקע נרכשת מתאגיד".

לין אומר כי השינויים המוצעים על-ידי הרשות יחייבו שינוי בחוק מיסוי מקרקעין בנוגע למס רכישה ובחוק המע"מ, תוך סטייה מהעקרונות המקובלים בחוקים אלה. לין מדגיש עוד כי מדיניות זו הפוכה למדיניות עליה הכריז שר האוצר.