לעולם בעקבות מדונה

אלדד זיו מציג בתערוכתו החדשה עבודות שמצליבות את האסתטיקה של האמנות הנוצרית עם דקורטיביות עכשווית

האמן אלדד זיו חוגג 60 בתערוכה אינטימית וצנועה שהוא מציג בגלריה טובה אוסמן בתל-אביב. זיו הוא יוצר מוכשר, רב-תחומי, שאינו מרבה להציג. הוא הופיע בתקשורת בשנים האחרונות כמנחה תוכנית האמנות "דיוקן", אך מאחורי הקלעים הוא עצמו יוצר ומייצר אמנות שאינה זוכה למפגש עם קהל רב. התערוכה זכתה לכותרת "טיציאן ברמלה", על-פי סיפור ספק אמיתי ספק בדיוני שמספר זיו, ולפיו ידידו שמע על קיומה של יצירת מופת מתקופת הרנסנס השמורה בכנסייה ברמלה, והחליט לגנוב אותה במבצע חשאי, תמורת בצע כסף. בשנים האחרונות עמל זיו על פיתוח תסריט לפי סיפור זה.

עבודותיו בתערוכה מתכתבות עם ההילה הכנסייתית, המדונות הטיציאניות והאיקונוגרפיה הנוצרית. הן מצליבות את האסתטיקה של האמנות הקלאסית עם דקורטיביות עכשווית, בציפוי לכה או בתוספות פרטים מלאות הומור. על קיר נפרד תלויה סדרת עבודות מופשטות, אפלות, במשיחות פנדה שחור, המציגות מאבק נואש למצוא אור ותוחלת בציור, להתגבר על האין והריק של פני השטח הלבנים, וליצור משמעות בכל קומפוזיציה אפשרית.

אחד המקבצים היפים בתערוכה הוא של צמדי דפים שנתלשו מיומניו הגדושים של זיו, ומוסגרו בכיס פרספקס שקוף, דו צדדי. מדונה מגלגלת עיניים לנוכח חפיסת כדורי ריטלין; האם הקדושה וישו התינוק מול שרבוט אקראי בדיו. זוגות זוגות של דימויים מעולמות רחוקים, המקיימים ביניהם דיאלוג הזוי ורווי הומור דק ומריר, כמו השתקפות נאמנה של זיו עצמו.

גלריה טובה אוסמן, בן יהודה 100, שעות פתיחה ב'-ד' 11:00-13:00, 17:00-19:00, ה' 12:00-15:00, ו' 11:00-13:00