טכנולוגיית התלת-ממד בפלייסטיישן 3 - זאת בהחלט חגיגה

התלת-ממד מצליח ליצור תחושה טובה יותר של המשחק בפלייסטיישן, כשהעומק פה הוא משמעותי יותר מאשר בסרט קולנוע

בשנה האחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על טכנולוגיית התלת-ממד, שזכתה לפופולריות רבה בזכות סרט הקולנוע - אווטאר. הטכנולוגיה הזו הגיעה גם למסכי הטלוויזיה בארץ ובעולם בשבועות האחרונים, בעקבות שידורי המונדיאל.

החוויה של צפייה בסרט בבית הקולנוע או בשידור משחק ספורט בתלת-ממד בבית היא דבר מיוחד, שבהחלט נותן עומק חדש לתמונה. אולם הקפיצה המשמעותית בתחום הזה הגיעה רק בשבוע שעבר, כשסוני שיחררה ארבעה גרסאות דמו למשחקי תלת-ממד לחנות האונליין של קונסולת פלייסטיישן 3.

גיימרים ברחבי העולם שהספיקו כבר לרכוש טלוויזיית תלת-ממד, יוכלו לנהוג ברכב שטח בדמו של MotorStorm Pacific Rift או לשחק בייסבול ב-MLB 10. והאמת? בדקנו בעצמנו ואפשר לומר שמי שיחווה את חווית המשחק בתלת-ממד יוכל בהחלט לראות שיפור ניכר לעומת צפייה בסרט באותה הטכנולוגיה. התלת-ממד מצליח ליצור תחושה טובה יותר של המשחק בפלייסטיישן, כשהעומק פה הוא משמעותי יותר מאשר בסרט קולנוע.

תחושה לא נעימה בעיניים

למה זה יותר חשוב? כי בעוד שבסרט הצופה יושב בצורה פאסיבית מול המסך הגדול ומקסימום מזיז קצת את הידיים בשביל לקחת פופקורן, כשמשחקים, השחקנים נשאבים ממש לתוך העולם הווירטואלי שמוצב מולם. התוספת של התלת-ממד, למשל ב-MotorStorm, גורמת להרגיש כאילו החול או המים שהרכב נוסע עליהם, עפים לעברנו.

הבעיה היחידה במשחקים ומסכי תלת-ממד היא התחושה הלא הכי נעימה בעיניים אחרי זמן משחק ארוך. בעוד שבבית הקולנוע, מדובר בסך הכל בשעתיים פלוס, כשמשחקים, הזמן הזה יכול לקפוץ בקלות ל-5-6 שעות ואפילו יותר. לכן, עדיין לא ברור לנו אם ניתן להתרגל למשקפיים בזמני צפייה ארוכים כאלה או אם בכלל עדיף לא לנסות. קשה עדיין לומר כי כרגע אין בפלייסטיישן 3 משחקים מלאים, לכן הגיימר לא יושב מול הקונסולה יותר מדי.

בשביל לשחק במשחקי תלת-ממד בפלייסטיישן 3 צריך, כמובן, טלוויזיית תלת-ממד, שעדיין זמינותה ומחיריה בעייתיים. מלבד זאת, יש לבצע עדכון תוכנה בפלייסטיישן לגרסה 3.30 שיצא כבר בחודש אפריל.

החיסרון המשמעותי בעדכון התלת-ממד בפלייסטיישן 3 זה שהוא לא מאפשר לצפות בסרטי בלו-ריי בתלת-ממד עדיין, דבר שיתאפשר כנראה רק בשבועות הקרובים.

בסופו של דבר, טכנולוגיית התלת-ממד בעולם הגיימינג כנראה תצליח לשנות את התעשייה בשנים הקרובות, כמו שיכולת התנועה של נינטנדו ב-Wii יצרה מהפכה בתחום.