BP תמכור לתשובה את פעילות שיווק הדלקים בצרפת

היקף העסקה הוערך בפברואר בכ-180 מיליון אירו ■ העסקה צפויה לכלול רכישה של 416 תחנות תדלוק של BP בצרפת, כ-300 חנויות נוחות וכ-200 מתקנים לרחיצת מכוניות ■ אם תושלם העסקה, תשובה יחזיק בנתח של כ-3% בשוק תחנות הדלק בצרפת

יצחק תשובה מעמיק את הדומיננטיות שלו בתחום האנרגיה העולמי ושוב נהנה מתנאי השוק וזוכה להענות להצעת הרכש שהגיש לענקית הנפט הבריטית השקועה עד צוואר באסון הדליפה במפרץ מכסיקו: BP צרפת קיבלה את הצעתה של דלק אירופה לרכישת פעילות שיווק הדלקים של BP בצרפת ב-18 ביוני.

כך הודיעה הערב (ג') לבורסה חברת דלק ישראל המחזיקה ב-20% מדלק אירופה, וזאת על פי הודעה שקיבלה מהחברה האם, דלק פטרוליום המחזיקה ב-80% מדלק אירופה, זאת בהמשך להודעה שמסרה החברה ב-4 בפברואר בדבר קיום המו"מ לרכישת כל תחנות הדלק של BP בצרפת.

בעקבות הודעת הקיבול מציינת דלק ישראל בהודעתה כי "הצדדים קיימו שיחות ופועלים להשלמת עריכת ההסכמים וחתימתם. העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים בנושא הגבלים עסקיים, והכל כמפורט בדו"ח המיידי הקודם".

לבריטיש פטרוליום 416 תחנות התדלוק בצרפת וההצעה היתה גם לרכישת כ-300 חנויות נוחות וכ-200 מתקנים לרחיצת מכוניות.

היקף העסקה הוערך בפברואר בכ-180 מיליון אירו. והחברה ציפתה להשלים את העסקה במחצית השנייה של השנה. דלק כבר שילמה 10 מיליון אירו לצורך קבלת בלעדיות במו"מ עם BP וההצעה שלה בתוקף עד ה-15 באוקטובר השנה.

דלק צפויה להמשיך ולהפעיל את התחנות תחת המותג BP והעסקה צפויה לכלול גם הסכמים ארוכי טווח בתחום כרטיסי תדלוק. אם תושלם העסקה, תשובה יחזיק בנתח של כ-3% בשוק תחנות הדלק בצרפת.

דלק אירופה פעילה במדינות בלגיה, הולנד ולוקסמבורג. אין זו הפעם הראשונה שהחברה, שנוסדה ב-2007, מדווחת על עסקאות בסדר גודל שכזה, שכן היא גם רכשה את תחנות הדלק של שברון האמריקנית במדינות האמורות תמורת 404 מיליון אירו.

עם השלמת העסקה, תשובה יחזיק ביותר מ-1,250 באירופה, כאשר לשם ההשוואה בכל ישראל פועלות כ-1,000 תחנות דלק שלו. תשובה צפוי גם להשקיע כ-50 מיליון אירו נוספים בתחנות הדלק בכבישים המהירים בצרפת. פעילות תחנות הדלק של BP הניבה בשנת 2008 הכנסות של 875 מיליון אירו על מכירה של 1.4 מיליון ליטרים מעוקבים.