פורצ'ן: 10 המניות הנבחרות של 10 מנהלי התיקים הטובים בשוק

מה האיכויות אותן צריך לבדוק בבחירת מניה להשקעה? איזו השקעה יצירתית בתחום הפיננסית עשויה להניב תשואה שנתית של 18%? בין המניות הנבחרות: גולדמן זאקס, HP וצ'קפוינט סיסטמס (לא, לא זו הישראלית)

המגזין "פורצ'ן" שאל את 25 מנהלי התיקים בעלי התוצאות הטובות ביותר בשוק מיהן המניות המועדפות עליהם כיום להשקעה, אנו מביאים לכם בפירוט את 3 המניות המובילות את הרשימה ונקודות בולטות ב-10 המניות הראשונות ברשימה.

המניה הראשונה ברשימה היא מניית קוואלקום נבחרה ע"י מנהל קרן Pranassus, טוד האלשטיין אשר אמר כי הוא בוחן 4 איכויות בעת שהוא בוחן השקעה במניה: הרלוונטיות שלה לטווח הארוך, התחרותיות, עוצמת ההנהלה, והאפשרות כי החברה תציג תשואה דו ספרתית - לדעתו כרגע קוואלקום עונה על כל האיכויות הנ"ל.

הרשיונות הטכנולוגיים של החברה המאפשרים לטלפונים חכמים מהדור השלישי והרביעי להתחבר לרשתות התקשורת, והתגברות הדרישה בשוק לטכנולוגיה מסוג זה יביאו לכך שקוואלקום תהנה מהפירות. "יש להם פטנטים רבים אשר יותירו בידיהם את השחיטה בטכנולגיות אלו הרחק בעתיד. אנו רואים למניה תשואה יציבה בטווח הארוך. המניה מסחרת קרוב לשפל של 52 שבועות, באופן חלקי בשל נפילת מחירי הטלפונים" אך לדעת האלשטיין המשקיעים העריכו יתר על המידע את הורדת המחירים העתידית.

במקום השני נמצאת מניית hartford Financial Serv.(סימול: HIGPRA), ביחס אליה היתה למנהל הקרנות צ'אק אקר, אשר שליש מהחזקותיו הינן במניות המגזר הפיננסי, מחשבה יצירתית: ממליץ לרכוש את מניות בכורה הניתנות להמרה, אשר חייבות יהיו להיות מומרות ב-2013 למניות רגילות. בהתבסס על מחיר של 25 דולר למניה הן מציעות כיום תשואה של 7.25% והאקר חושב שתשואה משמעותית נוספת צפויה בעת ההמרה. להערכתו בשלוש השנים הקרובות ירוויחו המשקיעים במניות אלו תשואה שנתית של כ-18%. הארטפורד הוכתה קשות במהלך המשבר הפיננסי, אך האקר חושב כי היא נמצאת במצב טוב לאחר המימון החוזר שביצעה. "זו השקעה מעניינת, בסיכון נמוך, עם סיכוי גבוה להיפוך מגמה בשוק בו קיימת אי ודאות גבוהה".

את המקום השלישי והמכובד תופסת מניית גולדמן סאקס עלייה ממליץ ברוס ברקוביץ' מ-Fairholme Fund אשר כבר זכה בתואר "מנהל ההשקעות במניות בארה"ב הטוב ביותר של העשור". הפילוסופיה שלו פשוטה: לך לכל מקום בו מצוי הערך - במניות, באג"ח או במזומן. ברגע זה הוא מהמר על מניות הפיננסים, אשר לדעתו הטובות שבהן יהנו מראלי משמעותי. ברקוביץ' ממליץ על גולדמן זאקס אשר איבדה כ-24% השנה, לאחר שרשות ני"ע האמריקנית הגישה כנגד בנק ההשקעות תביעה בחשד להונאה. לדבריו המניה אשר נסחרת במכפיל רווח של 6 בלבד - פחות ממחצית המכפיל הממוצע בו נסחרה בעשור האחרון, ולדעת ברקוביץ' לא תפגע התביעה ברווחי הפירמה בשנים הקרובות. "זו פירמה מעולה עם אנשים מעולים ורווחים מעולים, אשר מצויה תחת ענן זמני".

את המקום הרביעי עד העשירי ברשימה היוקרתית תופסות המניות של החברות הבאות:

Ultimate Software Group (סימול:ULTI) - "תצמח ב-20% כל שנה"

Checkpoint Systems (סימול: CKP) - "רווחיה יזנקו ב-75% בשנתיים הקרובות"

Omnicare (סימול: OCR) - "הזדמנות בשל תזרים המזומנים והגידול בבסיס הלקוחות"

Hewlett Pacard "במכפיל של 12 -צפי לשלוש שנים חיוביות למניה"

Timber (סימול: PLC) - "אין לה תחרות כהשקעה בטוחה"

Diageo - "יצרנית המשקאות סמירנוף וג'וני ווקר - כמעט מניה מושלמת"

Nektar Therapeutics (סימול: NKTR) "תשיק 50 תרופות חדשות בעשור הבא"

Royal Gold (סימול: RGLD) - "לא זולה - אבל מאד איכותית"