בעקבות הפשרה: נמחקה בקשת פשיטת-הרגל של צ'יינרי נגד גאידמק

לפי התראת פשיטת-הרגל שהוצאה לארקדי גאידמק במארס 2010, היה עליו לשלם לבלרם צ'יינרי קרוב ל-23 מיליון דולר, וזאת בעקבות פסק דין שניתן בספטמבר 2008 בסכסוך בין הצדדים בפרשת מכירת השליטה באמריס

‎‎בעקבות הסדר אליו הגיעו הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט, בית המשפט המחוזי בתל-אביב מחק את הבקשה לפשיטת-רגל שהגישו חברת קיטאל החזקות ופיתוח ואיש העסקים בלרם צ'יינרי נגד ארקדי גאידמק.

במארס 2010 קיבל בית המשפט המחוזי את בקשתם של צ'יינרי וקיטאל - והוציא התראת פשיטת-רגל לגאידמק בסך כולל של כ-90 מיליון שקל.

לפי ההתראה, שהוצאה בהתאם לפקודת פשיטת-רגל, היה על גאידמק לשלם לצ'יינרי קרוב ל-23 מיליון דולר, וזאת בעקבות פסק דין שניתן בסכסוך בין הצדדים בבית המשפט בעליון בספטמבר 2008. בנוסף לכך חויב גאידמק בתשלום שכר-טרחה.

הסכסוך בין צ'יינרי ובעל השליטה בחברת קיטאל, לוי קושניר, לבין גאידמק פרץ בפרשת מכירת השליטה בחברת אמריס לגאידמק תמורת 42 מיליון דולר. במסגרת הסכם המכירה התחייב גאידמק לרכוש מצ'יינרי וקיטאל גם את שארית אחזקותיהם בחברה בתמורה לכ-23 מיליון דולר. ואולם, כשביקשו השניים לממש את האופציה, התברר כי לגאידמק אין את הסכום הדרוש.