הפרקליטות מבקשת צווים נגד הפעילות במתחם ירקונים בפ"ת

במסגרת פעילות אכיפה של היחידה הארצית לפיקוח על עבירות בנייה הוגשו 14 בקשות למתן צווים להפסקת השימוש המסחרי הלא חוקי של חנויות במתחם

האם הגיע סוף הסיפור של מתחם הקניות ירקונים בפתח-תקווה? היחידה הארצית לפיקוח על עבירות הבנייה במשרד הפנים החלה לאחרונה בפעילות אכיפה משולבת, שבמסגרתה הגישה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה 14 בקשות למתן צווים להפסקת השימוש המסחרי הלא חוקי של חנויות במתחם.

בד-בבד הגישה התביעה העירונית בפתח-תקווה כתבי אישום בעבירות רישוי עסקים נגד 6 מבתי העסק במתחם, באמצעות עו"ד אביגיל פריי.

לפני חצי שנה דחה בית משפט השלום בפתח-תקווה את כניסתו לתוקף של צו הסגירה שהוצא לסניף חצי חינם במתחם ירקונים, וקבע כי צו ההריסה למקום ייכנס לתוקף רק באוקטובר 2010. זאת לאחר ש-800 מעובדי המתחם הפגינו בתור ללשכת התעסוקה בתל-אביב במחאה על אובדן מקום עבודתם, בשל מה שהם כינו "סחבת ביורוקרטית" בת 20 שנה של ועדות התכנון והבנייה.

מתחם ירקונים, ששטחו 12 אלף מ"ר, הוקם בשנות ה-90, ורשויות התכנון הוציאו היתרי בנייה והיתרים לשימוש חורג לעסקים שנהרו למקום והחלו בתכנון תוכנית מתאר מתאימה. הקרקע היתה מיועדת במקור לשימוש חקלאי.

עובדים במתחם טענו בעת ההפגנות לפני חצי שנה כי בשלב מסוים, אף שהרשויות לא שינו את כוונתן לייעד את המתחם לפנאי ולמסחר, הן הפסיקו לתת היתרים לשימוש חורג. ב-2004 הוציא בית המשפט צו סגירה למתחם, שביצועו עוכב.

במחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה הסבירו היום (ד') כי "הורתו ולידתו של מתחם הפאואר סנטר נעשו בחטא. מדובר במבנה בלתי חוקי שנבנה מכוח היתרים לא חוקיים. בגין עבירות הבנייה ומתן ההיתרים הלא חוקיים הגישה המדינה, באמצעות פרקליטות מחוז תל-אביב, כתב אישום נגד בעלי המקרקעין ובעלי תפקידים שנתנו את ההיתרים הלא חוקיים, והוא מתברר היום בבית משפט השלום בכפר-סבא".

לצד הבקשות למתן צווים להפסקת השימוש שהוגשו, בכוונת רשויות האכיפה לפעול בקרוב נגד עסקים נוספים בלתי חוקיים שפועלים במתחם ירקונים, הן במישור של דיני התכנון והבנייה והן במישור דיני רישוי עסקים.