לאחר 8 חודשים: נשיא טויוטה התנצל בפני בעלי המניות שלה

סאגת הריקולים של ענקית הרכב החלה באוקטובר 2009 עם תקלת "הדוושה הדביקה" ■ נשיא החברה, אקיו טויודה: "אני מאמין שהמשימה החשובה ביותר כעת היא החזרת האמון של הלקוחות ברכבי החברה"

אחרי ריבוי "קריאות השירות" (ריקולים) ברחבי העולם, מגיעה ההתנצלות: נשיא טויוטה, אקיו טויודה (Akio Toyoda), התנצל עמוקות היום (ה') בפני בעלי המניות של ענקית הרכב על הפגיעה במוניטין, שהחלה בריקול המפורסם של "הדוושה הדביקה" באוקטובר 2009.

זו הייתה הפגישה הראשונה של טויודה עם בעלי המניות של החברה והוא ציין בפניהם כי החברה עושה "כל שביכולתה" על מנת לשפר את מחלקות פיקוח האיכות שלה והודה להם על "תמיכתם".

"אני מאמין שהמשימה החשובה ביותר כעת היא החזרת האמון של הלקוחות ברכבי החברה", הוסיף טויודה.

טויוטה עצמה ממשיכה ללקק את הפצעים לאחר שטיפלה ביותר מ-8 מיליון מכוניות ברחבי העולם, שנתבקשו להגיע למוסכים עקב בעיות בטיחות. בארה"ב נקנסה החברה בסכום שיא של 16.4 מיליון דולר משום שטיפלה ב"איטיות מוגזמת" בריקולים. כמו כן, החברה עדיין ניצבת מול מעל 200 תביעות גלובאליות בגין שלל טענות: קשר לתאונות קטלניות, יכולת מכירה נמוכה של מכוניות החברה וצניחה במניית החברה.

בתוך כך, וללא קשר ישיר, דיווחה החברה כי אחד ממפעליה המרכזיים בסין נותר סגור עקב שביתה, ימים אחדים לאחר שהחברה הודיעה כי כל מפעליה בסין עומדים להיפתח בקרוב.