דיווח: שותפות מבנה "לוויתן" בדרך לביצוע קידוח לחיפוש נפט

כך על פי "ידיעות אחרונות" ■ השותפות במבנה נמצאות במו"מ מתקדם להחכרת אסדת קידוח בעומקים של 7,000-8,000 מטר ■ בתחילת החודש פרסמה נובל אנרג'י את תוצאות הסקר הסייסמי ב"לוויתן"

האם יש גם נפט בקידוח "לוויתן"? "ידיעות אחרונות" מדווח היום (ה') כי השותפות בקידוח "לוויתן" - נובל אנרג'י האמריקנית ושותפויות הגז הישראליות אבנר , דלק קידוחים ורציו - מתכוננות לבצע בחודשים הקרובים קידוח לעומק של 7,000-8,000 מטר במבנה לחיפוש נפט.

נזכיר כי נובל אנרג'י פרסמה בתחילת החודש את תוצאות הסקר הסייסמי במבנה הקידוח, ממנו עולה כי קיים סיכוי של 50% למציאת כמו גז כפולה מזה המצוי בקידוח "תמר".

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק המחזיקה באבנר ודלק קידוחים, התבטא לאחר פרסום תוצאות הסקר ב"לוויתן" ואמר כי "התוצאות מראות שבנוסף לגז יש סימנים של נפט בעומקים קצת יותר גדולים", אמר והצהיר כי "הפכנו את ישראל למעצמה גדולה בתחום האנרגיה".

השותפות במבנה נמצאות, על פי הדיווח, במגעים מתקדמים להחכרת אסדה המסוגלת לקדוח לעומקים המצוינים לעיל על מנת לבחון את האפשרות להפקת נפט במקביל להפקת הגז הטבעי.

עוד נציין כי כיום, בשל דליפת הנפט של חברת BP במפרץ מקסיקו, אסדות רבות פנויות בעקבות האיסור שהטיל ממשל אובמה על קידוחי נפט ימיים במפרץ.