אפשר להתקדם: הבנקים המממנים אישרו את הצעת MTS לרשות

מדובר בהצעה שהוגשה ע"י MTS לרשות הממונה שהתכנסה בשבוע שעבר, הרשות ביקשה מ-MTS להציג לה מכתב גיבוי של הבנקים המממנים בקשר לעניין ה"פיצוי במקרה של ביטול הפרויקט" של הרכבת הקלה

MTS, זכיינית "הקו האדום" של הרכבת הקלה בתל אביב, הגישה היום לרשות הממונה מכתב שעליו חתומים הבנקים הזרים KFW ו- Bayern LB ובנק לאומי. במכתב מאשרים הבנקים המממנים, כי הפתרון שהוצג על ידי MTS לרשות מקובל עליהם, ובהתאם נושא ה"פיצוי במקרה של ביטול הפרויקט" (Termination) אינו מהווה מכשול, ולא יועלה שנית על ידי הבנקים המממנים בפני הרשות הממונה.

על פי החלטת הרשות הממונה, שהתכנסה בשבוע שעבר, התבקשה MTS על ידי המדינה להציג מכתב גיבוי של הבנקים המממנים לנושא זה, וזאת על מנת שניתן יהיה לתאם מועד לכינוס בן ארבעה ימים בין כל הצדדים שיאפשר לסכם סופית את סוגיית המימון ולקדם את הסגירה הפיננסית, ואת התחלת עבודות ההקמה.

"הקו האדום" הינו הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, והינו הקו העיקרי של הרכבת הקלה, שיחבר בין הערים פתח תקווה לבת ים דרך תל-אביב. על פי הערכות, ייסעו בקו 100-120 מיליון נוסעים בשנה. הקו יהיה באורך 23 ק"מ ויכלול 10 תחנות תת-קרקעיות ו- 23 תחנות עיליות.

קבוצת MTS שנבחרה במכרז לביצוע "הקו האדום" של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, הינה קונסורציום של חמש חברות, מהארץ ומחו"ל, בעלות ניסיון בהקמה ותפעול של פרויקטים גדולים של תשתיות, תחבורה ותחומים רלוונטיים נוספים- מהמובילים בתחומם. הפרויקט, שהיקפו מוערך בכ- 10 מיליארד ₪, הינו פרויקט התשתיות הגדול ביותר בישראל, וימומן על ידי בנק לאומי וקבוצה של תשעה בנקים זרים, ביניהם הבנקים הגרמנים KFW ו- Bayern LB, צ'יינה דבלופמנט בנק (CDB) ועוד.