אושר ההסדר בקומברס: קובי אלכסנדר ישלם 60 מיליון ד'

החברה תשלם 105 מיליון דולר ■ הסכום שישלם אלכסנדר יועבר לקרן שתשמש לתשלום כספי הסדר הפשרה

פרשת הבקדייטינג בחברת קומברס הגיעה היום לסיומה, לאחר שהחברה דיווח ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקנית) כי בית המשפט הפדרלי בניו יורק, אישר את הסכם הפשרה המתוקן בינה לבין בעלי מניות בה ובכירים בה לשעבר.

לפי ההסכם, החברה תשלם לבעלי המניות שלה 165 מליון דולר, מתוכם ישלם קובי אלכסנדר - מייסדה של החברה שנמלט מארה"ב ומתגורר בנמיביה - סכום של 60 מיליון דולר. הסכום שישלם אלכסנדר יועבר לקרן שתשמש לתשלום כספי הסדר הפשרה.

בהסכם ניתנה לחברה אפשרות שלא לכבד את הפשרה אם פחות מ-5% מבעלי המניות לא יצטרפו אליו. למרות שחלק מבעלי המניות החליט בסופו של דבר לא להצטרף להסכם, החברה ויתרה על זכותה והיא תכבד את הפשרה, תוך תיקון של לוח התשלומים לבעלי המניות.

לפי ההסכם המתוקן, סכום של 164 מיליון דולר (שנותר לאחר שמיליון דולר כבר שולמו בעת חתימת ההסכם המקורי בחודש דצמבר האחרון) ישולם בתשלומים, כאשר 21.5 מליון דולר ישולמו ב-15 באוגוסט, 30 מליון דולר ישולמו עד ה-15 במאי 2011, ו-112.5 מליון דולר ישולמו בנובמבר 2011.

בנוסף קובע ההסכם המתוקן, כי כל התשלומים שישולמו אחרי חודש אוגוסט הקרוב, יבוצעו בכסף או במניות, כל עוד מניות החברה יסחרו בבורסות בארה"ב. זאת למעט 30 מליון דולר מהתשלום האחרון שחייבים להיות משולמים במזומן.

טביעתה של ספינת הדגל

פרשת הבקדייטינג בקומברס התפוצצה לפני כארבע שנים. אז התברר כי מועדי הקצאת אופציות שונו בדיעבד לצורך גריפת רווחים גבוהים יותר. בעקבות זאת, שלושת בכיריה של קומברס - אלכסנדר, וכן סמנכ"ל הכספים, דייויד קריינברג, והיועץ המשפטי, וויליאם סורין - נאלצו להתפטר והוגשו נגדם כתבי אישום בארה"ב.

במקביל, בעלי המניות של החברה הגישו תביעות ייצוגיות נגד החברה ובכיריה, בטענה כי ההונאות יצרו להם הפסדים כבדים. גם החברה עצמה הגישה תביעת פיצויים כנגד אלכסנדר וסורין, ואלה הגישו תביעה נגדית, בטענה שקומברס סירבה למלא התחייבויות שהיו לה כלפיהם לאחר שעזבו אותה.

קומברס מספקת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה) ושירותי ערך מוסף עבור ספקיות תקשורת, ועד הפרשה הייתה קבוצת קומברס טכנולוג'י מספינות הדגל של ענף הטכנולוגיה בישראל.

מלבד השליטה בקומברס עצמה, מחזיקה קומברס ב-ורינט (57%), המפתחת מערכות הקלטה לווידאו וקול ונחשבת למתחרה הגדולה של חברת נייס; סטארהום הפרטית המפתחת טכנולגיה לשירותי נדידה; ואולטיקום (68%), המפתחת תוכנת רשת לשירותי תקשורת ואינטרנט.