אנליסטים: המטבעות באסיה יהפכו בקרוב לחוף מבטחים

בנק Standard Chartered צופה כי מדיניות המט"ח החדשה של סין תיטיב עם מטבעות אסיה ברבעונים הקרובים

האם המטבעות באסיה יהפכו ברבעונים הקרובים למעין "חוף מבטחים" אליו יכולים לברוח המשקיעים בתקופות של ירידות בשוקי המניות ואי ודאות כלכלית? כך לפחות מעריכים אנליסטים בבנק Standard Chartered, אשר צופים כי מדיניות המט"ח החדשה של סין תביא לשינוי במאזן הכוחות בשוק המט"ח העולמי.

סין החזירה השבוע את מדיניות רצועת הניוד ביואן, המטבע הלאומי שלה. במילים אחרות, היא מאפשרת כעת ייסוף הדרגתי של היואן מול הדולר לאחר שנתיים של הקפאת שערו, הקפאה שנועדה לתמוך בייצוא ולסייע לכלכלה לצאת מההאטה הכלכלית.

"הבנק המרכזי של סין רוצה להראות לשווקים שמשטר המט"ח החדש שלה יותר גמיש מבעבר", כתב האנליסט סטיבן גרין בסקירה ללקוחותיו. לדבריו, התחזקות היואן הינה "שורית בטווח הקצר-בינוני" עבור שאר המטבעות באסיה, תוך שהמגמה תיתמך בהרחבת פערי הריביות בין אסיה לארה"ב ומשקיעים יזרימו כספים למדינות באסיה.

האנליסט מעריך שכל זמן שסין תצליח להימנע מהאטה כלכלית חריפה, אסיה כולה תצליח לעבור את סערת משבר החובות באירופה. הוא מעריך שסין תצמח בשנת 2011 בשיעור של 8%, לעומת 10% השנה.

לדבריו, המטבעות של דרום קוריאה וטייוואן יהיו המובילים מבין כל מטבעות אסיה ויתחזקו מול הדולר, החל מהרבעון הרביעי של השנה. הוא מציין גם את המטבעות של מלזיה, סינגפור ואינדונזיה. כמו כן, האנליסט מעריך שכל המטבעות באסיה למעט הדונג הוויטנאמי יתחזקו מול הדולר עד סוף 2011, אם כי הוא פחות שורי על הין היפני, הדולר האוסטרלי והדולר הניו-זילנדי.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]