ארה"ב: הצפי לגידול באבטלה יכביד על המדדים בוול סטריט?

שבוע המסחר ייפתח מחר בניו יורק על רקע הציפייה לפרסום נתוני התעסוקה של חודש יוני ביום ו' - האנליסטים חוזים עלייה של 0.1 בשיעור האבטלה ואובדן של 103 אלף משרות ■ בשבוע החולף איבד הדאו ג'ונס 2.9% והנאסד"ק ירד ב-3.8%

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') לאחר שבוע נוסף של ירידות שערים שהושפע הן מנתוני מאקרו חלשים למדי, ובראשם נתוני תמ"ג מאכזבים ביחס לצפי המוקדם, וכן על רקע אישור הרפורמה של הנשיא ברק אובמה בתחום הרגולציה הפיננסית. בסיכום שבועי, איבד מדד הנאסד"ק 3.8% מערכו והדאו ג'ונס הידרדר ב-2.9%.

הצהרות הסיכום והנחישות שיציגו מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בוועידה החגיגית שלהם בטורונטו, בה הם דנים בסוף השבוע בתיאום מנגנוני הפיקוח על שוק ההון העולמי וביוזמה המתגבשת להטלת מס על הבנקים, צפויים גם הם להשפיע על מגמת המסחר.

את מיטב תשומת הלב ירכזו הנתונים משוק התעסוקה הצפויים להתפרסם ביום ו'. תחזיות האנליסטים בוול סטריט צופות אובדן של 103 אלף מקומות עבודה בשוק האמריקאי בחודש יוני שיתרמו לעלייה קלה של 0.1% בשיעור האבטלה שיעמוד על 9.8% בסך הכל.

עוד קודם לכן צפויים להתפרסם נתוני מאקרו נוספים ובהם נתוני ההכנסה והצריכה הפרטית שיפורסמו כבר מחר וצפויים להצביע על עלייה בשיעור קל של 0.5% ו-0.1% בהתאמה.

מדד אמון הצרכנים שיתפרסם ביום ג' צפוי להצביע כלפי מטה ולעמוד על 62.6 לעומת 63.3 בחודש שעבר. ביום ה' יפורסם מספר תביעות האבטלה לחודש יוני אשר צפוי לשקף ירידה קלה בכמות התביעות ל-456 אלף לעומת 457 אלף תביעות במאי. במקביל, יתפרסמו גם נתוני מאקרו בתחום הנדל"ן בשוק האמריקאי.

לצד נתוני המאקרו, צופים אנליסטים בארה"ב כי התאגידים השונים יציגו רווחים נאים לקראת אמצע חודש יולי אשר עשויים לדחוף את המדדים בניו יורק לראלי קצר ולצבוע את המסכים בירוק. כבר השבוע צפויים להתפרסם תוצאותיהן הכספיות של מיקרון (ב'), ג'נרל מילס (ג'), מונסנטו (ד') ואפולו גרופ (ד').

המסחר צפוי להתנהל גם השבוע בצל המשבר הנמשך בשוק האירופי וההערכות המנוגדות באשר למידת השפעתו על הכלכלה האמריקאית. בורסות אירופה סיכמו גם הן שבוע שלילי כאשר המסחר בהן נחתם ביום שישי בירידות שערים.