גבעות מעדכנת: מצאנו גז במקטע 6; עשוי להשליך על ביצוע מבחני ההפקה

"נוזלי התצורה" עליהם דיווחה גבעות מכילים נפט עם גז, ללא מים ■ המניה עולה ב-8% לאחר שזינקה ב-15% לפני הדיווח ■ מבחינה ראשונית נראה כי היחס גז/נפט במקטע 6 גבוה מהיחס במקטעים קודמים

עוד דיווח הבוקר (א') מבית מדרשה של גבעות : שותפות חיפושי הנפט מבהירה לבורסה כי "נוזלי התצורה" שהתקבלו במבחן ההפקה במקטע מספר 6, הועלו אל פני השטח ונמצא כי הנוזל שהתקבל הוא נפט אשר מכיל בתוכו גז ללא מים.

עוד מדווחת השותפות כי מבחינה ראשונית נראה כי היחס גז/נפט במקטע 6 גבוה מהיחס גז/נפט במקטעים קודמים שנבחנו. על מנת לבדוק את המאפיינים של הנפט והגז ועל מנת למדוד את היחס גז/נפט המדויק במקטע, השותפות פועלת לנטילת דגימות בעומק הבאר אשר יישלחו לניתוח מעבדה בחו"ל.

נזכיר כי ביום ה' האחרון דיווחה גבעות על תוצאות המבחנים במקטע 6, אשר באתר "מגד 5", ואכזבה את השוק בנוגע לפרשנות המושג "נוזלי תצורה". בשוק התרוצצו שמועות כי במקטעים העליונים ישנה כמות גדולה של גז, אך משלא מצאו אישור לכך בדיווח של גבעות, שלחו המשקיעים את המניה לצניחה של 23%.

ואולם, היום מציינת גבעות כי במבחן במקטע 6 נמצא גז, אך היא לא מפרטת את הכמות שנמצאה. את הדיווח לבורסה חתמה גבעות במידע חשוב, לפיו המידע שיתקבל מחו"ל אודות הגז עשוי להשליך על צעדיה הבאים של השותפות במבחני ההפקה.