פסטיבל הפרסום בקאן: מיהם הזוכים בחצי השני של הפסטיבל?

אחרי שבוע מרתק של הרצאות, עבודות פרסום עוצרות נשימה ואוויר פסגות קריאטיבי, הסתיים פסטיבל קאן

מיהם הזוכים בחצי השני של פסטיבל הפרסום בקאן?

פרינט

בגזרת הפרינט, סדרה של 5 מודעות תוצרת ברזיל למגזין המוזיקה "billboard" גרפה את הגרנד פרי. המודעות, תחת הכותרת:"music, see what it's made of" הציגו כל אחת פנים של זמר/זמרת המורכבים מאלפי פורטרטים של להקות זמרים או זמרות מהם המוזיקה שלו הושפעה. במודעה היה גם מקרא המציין את המינונים - כמה הוא הושפע מכל אחד לפי צבעים.

ביצוע מרשים מאד של סוכנות almap BBDO ברזיל, בניצוחו של מרסלו סרפה - מטובי מנהלי הקריאייטיב בעולם, שבאמתחתו יותר מ-80 אריות בקאן.

מותג המצלמות פוג'י הציג קמפיין יפהפה שגרף את "אריה הזהב". הקמפיין למצלמות עם אפקט "לוכד חיוכים" (יש לי כזו בבית) הציג 3 מודעות, שבכל אחת מהן מישהו נתפס ב"כוננות חיוך" ברגע לא ממש מתאים... בחורה בהלוויה, בחור במשחק פוקר ובחורה נוספת בשדה-תעופה כאשר היא נפרדת מהחבר שלה. המסר: המצלמה היא בעלת רגישות אפילו יותר מאיתנו... על הקמפיין חתום משרד הודי בשם RMG GURGAON.

טיטניום

הזהב בטיטניום הוענק לאיקאה עבור הקמפיין שוודאי רבים מכם נחשפו אליו השנה. מדובר בחנות החדשה של איקאה במאלמו, שבדיה, שמנהלה פתח חשבון פייסבוק, והשתמש בתכונות של פייסבוק כדי להעלות לאלבום התמונות שלו 12 חדרי תצוגה, תוך שהוא מכריז כי הגולש הראשון שיתייג מוצר - יקבל אותו חינם.

מדובר בקטלוג הראשון של איקאה שמופץ על-ידי הצרכנים עצמם וממקום אוהד מראש. הברקה פשוטה, גאונית והכי engagement בעולם.

בסט ביי, שבחרה להשתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את הקשר שלה עם לקוחותיה (או במילים אחרות "שירות לקוחות"), זכתה בגרנד פרי בקטגוריה. בחברה הזמינו את כל הלקוחות להעלות בעיות שיש להם עם מוצרי חשמל ואלקטרוניקה בטוויטר של עובדי החברה. כל 3,000 עובדי בסט ביי התחרו ביניהם מי יהיה מורה הנבוכים של הלקוח.

המהלך, שילוב של פשטות וטכנולוגיה, חיזק משמעותית את מיצוב המקצוענות של הרשת, את ההערכה של הלקוחות ואת תחושת המעורבות של העובדים.

סרטים

השנה הוענק הפרס לסרט קונבנציונלי, הומוריסטי. מדובר במותג סבון רחצה לגברים "old space", תחת הקונספט: "The man your man could small like". גבר שחור בעל גוף מושלם יוצא מהמקלחת ומציג את הגבר שבעלך "אולי לא יכול להיות לצערך, אבל הוא בהחלט יוכל להריח כמוהו".

מאד אהבתי את הסרט, אבל בעיניי ראינו תובנות חזקות יותר השנה, גם סרטים מרשימים יותר. הסרט זכה כנראה על המהפך שהוא הצליח לעשות למותג מעלה אבק, שנתפס זקן, באמצעות ז'אנר שהצליח לדבר לצעירים.

למשרד השנה, אגב, נבחר almap BBDO ברזיל, של אותו מרסלו סרפה הזכור לטוב.

עכשיו, כשהם מתודלקים בקריאייטיב, טעונים בחדשנות ועם לא מעט "אריות" באמתחתם, אנשי ענף הפרסום המקומי חוזרים לציון, כדי להתמודד עם הבריף של מחר. הריביירה, השמש ואפילו המסעדה הכשרה יהיו שם כמו, כמו תמיד, גם בשנה הבאה. A tout alors Cannes.

* יורם לוי הוא סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי.