95 בעלי עסקים מנתניה מתנגדים לפרויקט המסחר קרית היהלום

לפי ההתנגדות, התוכנית מיועדת לכלול שש קומות עיליות וברובה היא פרויקט מסחרי ■ לטענת בעלי העסקים, רק ב-2002 אושרה באזור תוכנית שמייעדת את השטחים לאזור תעשייה, והתוכנית הנוכחית מייעדת את רוב השטח למסחר ולתעסוקה

אם מרכזי המסחר יוקמו בשולי הערים הם יחלישו את המסחר במרכזי הערים, כך טוענים 95 בעלי עסקים ממרכז נתניה בהתנגדות שהגישו לתוכנית קרית היהלום, שמטרתה הקמת מרכז מסחרי במזרח העיר. לטענתם, התוכנית חלה באזור שמסווג כאזור תעשייתי ואם תאושר תחליש את הפעילות העסקית והמסחרית במרכז העיר.

ההתנגדות הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז באמצעות עו"ד נעמי וייל ועו"ד אלימלך קריסטל, ומתייחסת לתוכנית של חברת אינג' בר-יהודה, שאושרה להפקדה ושכוללת הקמת מרכז מסחרי במזרח נתניה שיעניק שירותים לשכונות כמו קרית השרון, קרית רבין, מורשת זבולון ונאות גנים, מה שידוע כשיכון ותיקים.

לפי ההתנגדות, התוכנית מיועדת לכלול שש קומות עיליות וברובה היא פרויקט מסחרי. לטענת בעלי העסקים, רק ב-2002 אושרה באזור תוכנית שמייעדת את השטחים לאזור תעשייה, והתוכנית הנוכחית מייעדת את רוב השטח למסחר ולתעסוקה. "מדובר בפרויקט רב ממדים", נכתב בהתנגדות, "המשתרע על תכסית קרקע של 90%, מתנשא ל-6 קומות עיליות וכולל שטחים מבונים בהיקף של 62,218 מ"ר המיועדים לאכלס שפע של שימושים מסחריים ושימושים לתעסוקה ולמשרדים, העשויים להיות גם הם בעלי צביון מסחרי".

לטענת המתנגדים, שחוששים שהפרויקט יפגע בעסקיהם, התוכנית מהווה שינוי משמעותי ובלתי ראוי לתוכנית שאושרה ב-2002 ומטרתה המרכזית היא הגדלת שטחי הבנייה למסחר, תוך העצמת השימושים בעלי צביון מסחרי, לרבות בתחום שטחי התעסוקה והמשרדים.

"פרבור המסחר"

עוד טוענים המתנגדים כי התוכנית של בר-יהודה עומדת בסתירה למדיניות התכנון הארצית ומפנים את תשומת הלב להחלטת הוולנת"ע (הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה) מ-2009 שלפיה המדיניות היא לעצור הליכים של "פרבור המסחר" וכי יש להגביל את שימושי המסחר בשולי הערים.

לטענתם, "התוכנית המופקדת משרתת אינטרס יזמי צר ואינה תורמת תרומה כלשהי לאינטרס הציבורי".

עיריית נתניה מסרה בתגובה כי התוכנית קיבלה את ברכת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ומשרתת את תושבי שכונות מזרח העיר, "שבהן אין מרכז מסחרי שייתן שירותים לתושבים באזור, המונים כ-50 אלף תושבים. למתנגדים שמורה זכות השימוע בפני ועדת ההתנגדות שתקבל את החלטתה".

"מחזור שיטה"

מחברת אינג' בר-יהודה נמסר בתגובה כי "אנו מעדיפים להציג טענותינו בפני ועדת ההתנגדויות. בשלב זה נציין כי ההתנגדות מנסה למחזר שיטה לסכל או לפחות לעכב קידום תוכנית לגיטימית במטרה לשרת את האינטרסים של יוזמיה ושל מי שעומד מאחוריה במסווה של הגנה על בעלי העסקים במרכז נתניה, ובוודאי שלא משרתת את תושבי קרית השרון והסביבה. התוכנית אושרה להפקדה ע"י הוועדה המחוזית לאחר שנבחנו כל ההיבטים התכנוניים הרלוונטיים".