כלכלני דויטשה בנק: העסקה של מכתשים אגן תחזק את מעמדה

כלכלני גולדמן זאקס: העיסקה חיובית כי תהיה "פרמיית גודל" שתעזור לעסקיה של מכתשים אגן ■ בדויטשה בנק מעריכים כי העיסקה תתרום לעסקיה של החברה ויעדכנו לאחר שיחת הועידה עם ההנהלה

מכתשים אגן , יצרנית חומרי ההדברה שבשליטת כור של נוחי דנקנר, בדרך לרכישת הענק הראשונה שלה בשנים האחרונות. החברה דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה כי תרכוש את חברת האגרו-כימיה אלבאו (Albaugh) תמורת סכום המוערך בכמיליארד דולר. סכום העסקה שווה בגודלו לכ-60% משווייה של מכתשים עצמה (1.65 מיליארד דולר), כך שהיא צפויה למנף את היקפה.

על פי תנאי ההסכם, מכתשים אגן תשלם תמורת הרכישה 340 מיליון דולר במזומן עם השלמתה ועוד 455 מיליון דולר באשראי לשבע שנים. בנוסף תעביר החברה 59 מיליון מניות של מכתשים, כ-12% מהון המניות, ששוויים עומד כיום על 210 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה.

חלק מהאנליסטים הזרים המסקרים את החברה לא מתלהבים מהעיסקה. בגולדמן זאקס אומרים כי העיסקה חיובית כי תהיה "פרמיית גודל" שתעזור לעסקיה של מכתשים אגן. עם זאת, עדיין נותר לראות אם העיסקה תעזור למכתשים אגן להרחיב את מצבת לקוחותיה בטווח הארוך, שכן השוק האמריקני הוא "תחרותי ביותר, רווי ובוגר". הכלכלנים של גולדמן חוזרים, בינתיים, על המלצת "נייטראלי" עם מחיר יעד של 13.65 שקל למניה ( עדכון נוסף יתפרסם לאחר שיחת הועידה עם ההנהלה).

בדויטשה בנק חוזרים על המלצת "החזק", אם כי מחיר היעד שלהם גבוה יותר - 15 שקל למניה. בדויטשה אומרים כי "מבחינה אסטרטגית יש הגיון בעיסקה כי היא מרחיבה את הכיסוי הגיאוגרפי של מכתשים אגן, מחזקת את מעמדה כיצרנית מוצרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם ואת מקומה במקום השישי בעולם בין החברות הפועלות בתחום. גם מעמדה באמריקה הלטינית צפוי להתחזק". עדכון לסקירה יפורסם לאחר שיחת הועידה עם הנהלת החברה היום.

בדויטשה מעריכים כי מכתשים אגן תציג השנה הכנסות של כ-2.41 מיליארד דולר ורווח נקי של כ-130 מיליון דולר. ב-2011 צפויות ההכנסות לגדול לכ-2.566 מיליארד דולר והרווח הנקי לכ-170 מיליון דולר.

גם כלכלני בנק הפועלים פרסמו סקירה. ירון פרידמן, אסטרטג המניות של הבנק, כותב כי "אלבאו תהווה צינור שיווק חשוב ביותר בארה"ב, שוק שבו הפגינה מכתשים אגן חולשה יחסית עד היום, וזאת מכיוון שלחברה הנרכשת מערכת שיווק והפצה למפיצים ולמשווקים הגדולים ביותר בארה"ב. פרידמן חוזר בינתיים על המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 16 שקל למניה.