בורסת ת"א התממשה: המעו"ף נפל 2.1% בהובלת מכתשים אגן

מכתשים אגן נפלה 4.8%, דלק קידוחים ירדה ב-4.6% וכי"ל ירדה ב-3.8%; בזק היחידה במעו"ף שננעלה בעליות ■ טבע נסחרה ברקע אישור ה-FDA לשיווק 2 תרופות חדשות בשווי 3.7 מיליארד דולר ■ מדד ת"א 75 איבד 2.7%

בורסת בת"א נעלה היום (ג') את המסחר בירידות שערים בצל הסנטימנט השלילי בשוקי העולם, בלא סיבה מרכזית הנראית לעין. יום המסחר כולו אופיין, למן הפתיחה, במגמה שלילית, אשר הלכה והחריפה ככל שהתקדם יום המסחר. נכון למועד נעילת הבורסה הישראלית, מאותתים החוזים העתידיים על מדד וול סטריט על פתיחת מסחר שלילית בניו יורק בשיעור מקסימאלי של 1.5%. גם באסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות שערים חדות בשיעור מקסימאלי של 4.3% בבורסת שנחאי הסינית. באירופה מתנהל המסחר בירידות שערים חדות של עד 2.7% במדדים המובילים, כשצרפת מובילה את המגמה השלילית.

בשיחה שערך "גלובס" עם פעיל שוק בחדר מסחר מרכזי נאמר כי "השוק כרגע ממתין, כמו שאר שוקי העולם, לדו"ח התעסוקה בארה"ב ביום ו'. כמו כן, השווקים לא יכלו להתעלם מירידה של מעל 4% בסין, על אף שחלק גדול ממנה נעוץ בתיקון פחות או יותר טכני של נתוני מאקרו. בשורה התחתונה, יום אדום עובר על שוקי העולם, שבהיעדר נתוני מאקרו שליליים היום בארה"ב לא צפוי להיגרר למחר".

עוד נציין כי בשל עדכון המדדים מחר, שלב הסגירה יוארך ויחל בשעה 15:55. כך, יוקדם שלב המסחר ב-19 דקות. יום המסחר יסתיים כרגיל ב-16:28.

המסחר התנהל, בין היתר, על רקע החלטת הריבית של בנק ישראל מאתמול, אשר הותיר את הריבית לחודש יולי על כנה בשיעור של 1.5%. בנק ישראל הדגיש בהודעת הריבית את אי הוודאות בכלכלה העולמית וההשלכות השליליות על הצמיחה בישראל.

אישורי FDA חדש לטבע

פריגו הודיעה היום כי היא רכשה מטבע את זכויות המכירה וההפצה בבלעדיות בארה"ב לגירסה הגנרית לתרופות של סאנופי אבנטיס המיועדת להימכר מעבר לדלפק בחנויות הפארמה של התרופות Allegra ו-Allegra-D, המיועדות לטיפול סימפטומטי באלרגיות.

מניית כי"ל נסחרה על רקע דיווח של סוכנות הידיעות "פרטקון", אשר מתמחה במגזר האשלג, לפיו מתחרתה הקנדית הגדולה, פוטאש עתידה לעדכן את מחירון מכירות האשלג שלה ללקוחותיה ב-20 דולר, כך שהמחיר ללקוח יתקרב למחיר 400 דולר לטון.

נייס הודיעה היום כי הושלמה בהצלחה בדיקת האינטגרציה של NICE Inform, הפתרון לניהול תקריות המיועד לארגונים בתחום ביטחון הציבור, עם גירסת TETRA DIMETRA IP החדשה של מוטורולה.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, טבע נסחרה על רקע אישור שקיבלה אמש בארה"ב מה-FDA לשיווק גרסה גנרית לתרופה המיועדת לטיפול בסרטן השד. מכירות התרופה בארה"ב נאמדות בכמיליארד דולר בשנה. בנוסף, הודיעה טבע על אישור FDA נוסף לשיווק תרופה אחרת - אפקסור (Effexor), שמכירותיה השנתיות עומדות על 2.75 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. טבע תשווק את הגרסה הגנרית (והזולה יותר) שלה לתרופה - Venlafaxine - כאשר היא זכתה לקבל בלעדיות בשיווק ל-180 יום. השיווק יחל ב-1 ביולי.

לפידות חלץ פרסמה היום תשקיף מדף לקראת הנפקה: השותפות תנפיק עד 300 מיליון יחידות השתתפות ביחד עם שתי סדרות של אופציות שיונפקו ללא תמורה. ניירות הערך מוצעים ב-300,000 אגדים, כשכל אגד כולל 1000 יחידות השתתפות במחיר של 23 אג' ליחידת השתתפות במחיר 230 שקל, 1000 כתבי אופציה 3 ללא תמורה ו-1000 כתבי אופציה מסדרה 4 ללא תמורה.

מניית טאואר נסחרה על רקע שני חוזי ייצור חדשים למוצרים של וישיי-סיליקוניקס האמריקנית (Vishay Siliconix), הצפויים להניב מכירות שנתיות נוספות של עשרות מיליוני דולרים. ב-2007-2009 ההכנסות משיתוף הפעולה עם וישיי עמדו על 35 מיליון דולר, והחל מ-2011, עפ"י הערכות בשוק, ההכנסות של טאואר מהשת"פ החדש צפויות לעמוד על 70 מיליון דולר בשנה.

מגזר התקשורת ריכז גם היום עניין רב, לאור הרפורמה הצפויה בדמי הקישוריות. אמש נחשף ב"גלובס" כי חברת הייעוץ NERA צפויה להיפגש השבוע עם שר התקשורת משה כחלון על מנת לעדכן אותו על דרך העבודה שלה והמודל בו השתמשה ולקבל ממנו משוב לפני המפגשים עם נציגי החברות בשבוע הבא. בתוך כך, הודיעו אתמול כלכלני מריל לינץ' על הורדת ההמלצה לחברות פרטנר וסלקום מ"קנייה" ל"ניטראלי".

בזק פנתה גם היא אתמול למשרד התקשורת וביקשה להנהיג תעריף אחיד לגבייה עבור שיחות ולבטל את התמחור לפי שעות שיא ושפל - וזאת נוכח השינויים בשוק, התגברות התחרות, המעבר לרשתות חדשות והצורך השיווקי שלה למכור שירותי טלפוניה במחיר אחיד במשל כל היממה, בדומה למתחרותיה.

מניות השותפות בקידוחי "תמר", "דלית" ו"לווייתן", אבנר , דלק קידוחים , ישראמקו , רציו ואלון גז , נסחרו על רקע התנגדות מינהל מקרקעי ישראל להסכם האופציה בין חברת נובל אנרג'י האמריקנית לבין קיבוץ מעיין צבי על הזכויות בקרקע בת 150 דונם להקמת תחנת קבלה חופית שתקלוט את הגז הטבעי שמופק מהים. מדובר באחת משש החלופות להקמת תחנת קבלה חופית שתקלוט את הגז הטבעי המופק מקידוחי "תמר", "דלית" ובעתיד גם "לוויתן".

בתוך כך, הודיעה הבוקר כלל ביטוח כי מכרה אתמול כמעט 41 מיליון מניות ישראמקו, קרי כ-10% מסך המניות שהיו בידי החברה, ומחזיקה היום לאחר המכירה בכ-366 מיליון מניות, או 3.53% מהון המניות של ישראמקו. המכירה בוצעה לפי שער של כ-56.3 אגורות למניה.

[לאתר המעו"ף]