טבע קיבלה אישורים לתרופות עם מכירות של 3.7 מיליארד ד'

(עדכון) - ה-FDA העניק לטבע אישור לשווק גרסאות גנריות לתרופה לטיפול בסרטן השד עם מכירות של כמיליארד דולר ואישור נוסף לשווק תרופה לטיפול בדיכאון עם מכירות שנתיות של 2.75 מיליארד דולר

טבע , חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, קיבלה אישור מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק את הגרסה הגנרית שלה לתרופת הארמידקס (Arimidex). כך עולה מהודעת החברה אמש (ב') לבורסה בארה"ב.

את תרופת הארמידקס ייצרה חברת התרופות אסטרה-זנקה וכעת טבע תוכל לשווק את הגרסה הגנרית שלה, העונה לשם אנסטרוזול (Anastrozole). מדובר בתרופה המיועדת לטיפול בסוגים מסוימים של סרטן השד בקרב נשים הנמצאות בגיל הבלות.

לפי נתוני ה-IMS, מכירות הארמידקס הסתכמו ב-916.8 מיליון דולר בשנה האחרונה בארה"ב.

פחות מחצי יממה לאחר ההודעה על הארמידקס, הודיעה טבע על אישור FDA נוסף לשיווק תרופה אחרת - אפקסור (Effexor). מדובר בתרופה של חברת Wyeth המיועדת לטיפול בדיכאון.

המכירות השנתיות של האפקסור עומדות על 2.75 מיליארד דולר בארה"ב לבדה. טבע תשווק את הגרסה הגנרית (והזולה יותר) שלה לתרופה - Venlafaxine - כאשר היא זכתה לקבל בלעדיות בשיווק ל-180 יום. השיווק יחל ב-1 ביולי.

קבלת האישור לאפקסור הייתה צפויה, שכן כבר ב-2006 חתמה טבע על הסכם עם חברת Wyeth סביב התרופה. החברות הסכימו שטבע תדחה את ההשקה ליולי 2010 ובתמורה Wyeth לא תתבע אותה בגין הפרת פטנט לכאורה.