היסטריה בארה"ב: אפל מכרה 1.7 מיליון iPhone 4 ב-3 ימים

החברה דיווחה על מכירות שעקפו את התחזיות המוקדמות בשוק ■ סטיב ג'ובס: "זוהי ההשקה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של אפל" ■ המכשיר צפוי להיות מושק בישראל בספטמבר

חברת אפל מכרה בארה"ב 1.7 מיליון מכשירי iPhone 4 תוך 3 ימים בלבד. כך הודיעה אמש (ב') החברה, לאחר שהחלה בהשקת הגרסה החדשה ל-iPhone בסוף השבוע. המספרים עקפו בהרבה את התחזיות המוקדמות בשוק האמריקני.

לשם ההשוואה, מכירות ה-iPhone 3 הסתכמו בשנה החולפת בכמיליון מכשירים, כך שההשקה של ה-iPhone 4 נחשבת להצלחה מסחררת. כבר בסוף השבוע דיווחו הרשתות המובילות בארה"ב על מחסור במכשירי iPhone 4 ובחלק מהחנויות אזל המלאי לחלוטין.

"זוהי ההשקה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של אפל", אמר המנכ"ל סטיב ג'ובס. "למרות זאת, אנו מתנצלים בפני הלקוחות שדחינו בגין המחסור המלאי".

השקת הסמארטפון הפופולארי החלה ביום ה'. כבר אז צבאו מאות אלפי אמריקנים על החנויות ברחבי המדינה והמתינו ל-iPhone 4 המיוחל. אפל מכרה יותר מ-600 אלף מכשירים במכירות מוקדמות.

לאחר ההסתערות, לקוחות רבים התלוננו על בעיות בקליטה כאשר מחזיקים את ה-iPhone 4 בצורה מסוימת. אפל הסבירה שכאשר מחזיקים את המכשיר בזווית מסוימת הדבר פוגע ביכולת הקליטה של האנטנה והמליצה ללקוחות לא להחזיק את המכשיר בדרך זו.

ג'ין מנסטר, אנליסט בבית ההשקעות פייפר ג'פרי המסקר את אפל, ציפה כי החברה תמכור 1.5 מיליון מכשירים בימים הראשונים להשקה, כך שהתוצאות בפועל עקפו את התחזית שלו. הוא מעריך שהמכירות ימשיכו להיות חזקות כאשר ההשקה תורחב ל-18 מדינות נוספות בארה"ב עד סוף חודש יולי.

בספטמבר תורחב המכירה אל מחוץ לארה"ב וה-iPhone 4 יימכר בגרמניה, יפן, צרפת, בריטניה ו-88 מדינות נוספות. בימים האחרונים הועבר המכשיר גם לחברות הסלולר בישראל לצורך ביצוע הבדיקות הנדרשות לקראת השקתו כאן המתוכננת, נכון לעכשיו, לחודשים ספטמבר-אוקטובר.