פרשת השחיתות במינהל: הדיונים נדחו עד מינוי סנגורים לנאשמים

זאת לאחד שהשניים - עופר עידה וששון כהן - הגיעו לא מיוצגים ■ עידה, ראש מדור חוזים במינהל, נאשם בין היתר כי קיים יחסי מין עם אזרחית שפנתה אליו כדי לקדם תוכנית לחיזוק הבניין בו התגוררה - תמורת הבטחה לקידום ענייניה במינהל

‎‎עופר עידה, מי שהיה ראש מדור חוזים במינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) מחוז מרכז, וששון כהן, ה"מאכער" שפעל כמתווך מול המינהל, הנאשמים העיקריים בפרשות השוחד והשחיתות במינהל שנחשפו לפני כחודש וחצי, התייצבו הבוקר (ג) בבית המשפט המחוזי בתל-אביב להקראת כתב האישום בעניינם.

אלא שעידה וכהן התייצבו לפתיחת המשפט ללא שהיו מיוצגים, ולכן הורה השופט צבי גורפינקל כי הקראת כתב האישום תידחה לאחר פגרת בתי המשפט, לספטמבר הקרוב, כדי שעד אז ימונו לנאשמים סנגורים מהסנגוריה הציבורית.

טרם כניסתו של השופט לאולם היום, סירבו הנאשמים בתוקף לדבר עם העיתונאים. עידה אף התלונן בפני השופט כי מאז חשיפת הפרשה הכתבים מטרידים אותו ומתקשרים אליו פעם אחר פעם, השכם בבוקר ומאוחר בלילה. בתגובה אמר לו גורפינקל כי הוא רשאי להגיש כנגדם תלונה במשטרה על הטרדה.

‎‎טובות הנאה מיניות

לפי כתב האישום, הנאשמים קיבלו כספי שוחד בסך עשרות אלפי שקלים, ואומדן הנזקים הניתנים לחישוב מסתכם בכמיליון שקל.

עידה חשוד בכך שבמקרים רבים לקח שוחד בסכומים של עשרות אלפי שקלים מגורמים שונים שנזקקו לשירותי ממ"י. הוא נאשם בעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, קבלת דבר במירמה, העלמת מסמך, קשירת קשר להעלמת מסמך, זיוף בידי עובד ציבור, דרישה כוזבת של עובד ציבור, מירמה והפרת אמונים.

‏בין היתר נאשם עידה כי קיבל במירמה טובות הנאה מיניות מתושבת רעננה בשם הלנה פוקס, שפנתה אליו בבקשה שיסייע לה לקדם תוכנית לחיזוק ושיקום הבניין שבו התגוררה. עידה, כך נטען, קיים עמה יחסי מין, תוך שהוא חוזר ומבטיח לה סיוע בקידום ענייניה מול ממ"י, בידיעה שהיא מקיימת איתו קשר מיני גם כדי לקדם את ענייניה אלה.

‏כהן חשוד בכך שבמספר הזדמנויות, ביחד עם עידה, לקח שוחד בגובה עשרות אלפי שקלים מגורמים שונים שנזקקו לשירותי ממ"י. בין היתר מואשם כהן כי לקח שוחד בסך 45 אלף שקל משני אחים מרעננה, שביקשו לקבל אישור לתוספת בנייה בנכס בעיר. כהן חשוד אף הוא כי מלבד השוחד הכספי, קיבל טובות הנאה מיניות בתמורה לקידום ענייניה של פוקס.

‏כהן מואשם גם בכך שהכיר לפוקס את עידה ויועץ משפטי בממ"י, תוך שחיזק אצלה את הרושם שהם יוכלו לקדם את ענייניה ועודד אותה ליצור עימם קשר ולפתות אותם לקיים עמה יחסי מין.‏‎ ‎

בנוסף לעידה וכהן הוגשו כתבי אישום נגד 17 נאשמים נוספים בגין פרשת השחיתות במינהל. ‏‎‎‏