"הנהלת הבינלאומי חולה מאוד וצריכה תרופה; היא תקבל אותה"

ועד עובדי הבנק זועם על החלטת ההנהלה לנכות שכר העובדים ששבתו בשבוע שעבר ומאותת כי יחריף את המאבק

זעם בקרב ועד עובדי הבנק הבינלאומי בעקבות הוראה של הנהלת הבנק לנכות שכר העובדים ששבתו בשבוע שעבר, גם אם אותם עובדים חלו ביום השביתה וברשותם אישור רפואי. מנכ"ל הבינלאומי היא סמדר ברבר-צדיק.

ל"גלובס" נודע, כי מחלקת משאבי אנוש בבנק הוציאה חוזר ובו הסבר לעובדים על כך ששכרם של העובדים ששבתו בימים שלישי וחמישי בשבוע שעבר ינוכה בגין השביתה. ניכוי השכר תקף לגבי העובדים ששבתו, "למעט מחלות באישור או חופשות מאושרות מראש שכללו את היום שלפני השביתה בלבד".

מה שעורר את חמתו של ועד העובדים הוא ההוראה לנכות את השכר גם עבור עובדים שחלו ביום השביתה.

במכתב שהוציא היום הוועד לעובדים נמתחה ביקורת חריפה על הנהלת הבנק. הוועד מחה על העובדה שעובדים שחלו ביום השביתה יספגו ניכוי בשכרם, ושיגר עקיצות לעבר ההנהלה.

"מעתה, בעלי הסמכות הרפואית הם המנכ"ל, הסמנכ"לים ומהל מחלקת משאבי אנוש", כתב הוועד. "מעכשיו לא צריך ללמוד רפואה 7 שנים! לא צריך להתמחות! בינו צדיק והנהלת הבנק לא גומרים את החודש; יש הרבה הוצאות שם למעלה בפנטהאוז, בחיים הטובים, מישהו צריך לממן את זה. לכן ינכו לכם יום שביתה".

הוועד לא מציין באילו צעדים בכוונתו לנקוט בתגובה להחלטת ההנהלה, אך מאותת כי הוא יחריף את המאבק: "עכשיו זה ברור; הנהלת הבנק הבינלאומי חולה מאוד מאוד והיא צריכה תרופה. היא תקבל אותה".

מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה כי "הבנק פועל על פי הוראות החוק בנוגע לשביתה או להשבתה. לפנים משורת הדין לא ינוכה שכר למי ששהה בחופשה ו/או במחלה עוד טרם יום ההשבתה. הנהלת הבנק מצרה על צעדי הועדים שמזיקים בסופו של דבר גם לציבור העובדים. צעדים אלה חסרי כל הצדקה וצורך על רקע תנאי השכר מהגבוהים במערכת של עובדי הבינלאומי".